11:52

در یک مورد که در آن جورج دبلیو بوش متهم ردیف اول بود، ۷۸۳ متهم دیگر نیز وجود دارد و پرونده سنگین این شکایت ۵۷ صفحه شامل افلاطون، نوستراداموس، چه گوارا، بنای یادبود لینکلن، برج ایفل، کشتی جنگی آمریکایی، کتاب «نبرد من» هیتلر، باغ عدن، امپراتوری روم، خدایان شمال اروپا و سیاره کوتوله می‌شود.
به گزارش فارس، رکوردهای کتاب گینس همه عجیب و غریب هستند و موردی یافت نمی شود که اعجاب خواننده را به همراه نداشته باشد اما در این میان برخی موارد هست که نه تنها در برانگیختن شگفتی سر و گردنی از تمام رکوردهای گینس بالاتر است و شرایط خاص آن برای هر خواننده‌ای جالب خواهد بود بلکه مدام در مرکز توجه رسانه‌ای نیز قرار می گیرد. این مورد جالب، رکورد بیشترین شکایت در دنیا است آنهم شکایت از سوی فردی ناشناس از آدمهای سرشناس!
در حالیکه اکثر مردم از شکایت کردن و مورد شکایت قرار گرفتن در جایگاه شاکی و متشاکی هراس دارند مردی جوان به نام «جاناتان» با شکایت از اعضای خانواده، همسایگان، غریبه‌ها، مشاهیر، مکان ها، اقوام و حتی دستورات و کتاب ها، صاحب این رکورد شده است.
و این مرد کسی نیست مگر «جاناتان لی ریچز» مردی که رکورد بیشترین شکایت گینس را به نام خود ثبت کرد. جاناتان یک آمریکایی است که از سال ۲۰۰۶ تا کنون با بیش از ۲۶۰۰ شکایت از افراد حقیقی و حقوقی و حتی مکان ها در دادگاه فدرال آمریکا نامش به عنوان شاکی ترین فرد جهان در گینس ثبت شده است!
جاناتان لی ریچس متولد ۲۷ دسامبر ۱۹۷۶ به دلیل بسیاری از پرونده‌های قضایی که در دادگاه‌های منطقه‌ای ایالات متحده تنظیم کرده متهم به کلاهبرداری است. او به همین دلیل مشهور شده است.
جاناتان ابتدا به خاطر اینکه مادرش خوب از او نگهداری نکرده از او شکایت کرد و توانست ۲۰ هزار دلار غرامت از مادر خود بگیرد. بعد از آن شروع کرد به شکایت کردن از دوستان و همسایه‌ها و حتی افراد مشهور از جمله جورج دبلیو بوش، استیو جابز، بریتنی اسپیرز و دیگر چهره‌ها که تا کنون حدود ۸ میلیون دلار از این راه به دست آورده است.
در یک برنامه تلویزیونی از او پرسیدند چرا تنها زندگی میکنی و کسی دوستت ندارد؟ او باخنده برنامه را ترک کرد و سپس به عنوان بی‌احترامی از آن برنامه شکایت کرد و از آن ها هم۵۰ هزار دلار غرامت دریافت کرد. نکته جالب‌تر اینکه زمانی که اسمش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد از گینس هم شکایت کرد!
این مرد جوان که هم اکنون در یکی از زندان های کنتاکی آب خنک می خورد صاحب رکوردی عجیب است، رکورد شکایت گینس، و او از همه افراد زندگی اش به دادگاه شکایت کرده است.
ریچس در مرکز پزشکی فدرال، لکسینگتون، کنتاکی، به دلیل کلاهبرداری در شبکه تحت شرایط دادخواست، زندانی شد. تاریخ آزادی وی ۳۰ آوریل ۲۰۱۲ بود. وی در دسامبر ۲۰۱۲، هنگامی که بدون اجازه از منطقه شرقی ایالت پنسیلوانیا خارج شد، به دلیل نقض مشروط فدرال خود دستگیر شد. او گفته می شود که با اتومبیل خود را به کانکتیکات رسانده و عموی آدم لانزا، تیرانداز حادثه مدرسه ابتدایی سندی هوک را جعل هویت کرده است.
از ۸ ژانویه ۲۰۰۶، وی بیش از ۲۶۰۰ دادخواست در دادگاه های منطقه ای فدرال در سراسر کشور آمریکا تنظیم کرده و بسیاری از آنها مورد توجه مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته اند.
از مشهورترین متهمان پرونده های قضایی وی می توان به بیل بلیشیک، رهبر میهن پرستان نیوانگلند، جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، جانت رنو دادستان کل سابق ایالات متحده، مارتا استوارت، راننده نسکار، جف گوردون، مایکل ویک، مهاجم پیشین فالکون آتلانتا، استیو جابز بنیان گذار اپل، پرز هیلتون وبلاگ نویس مشهور، دزدان دریایی سومالی، و بریتنی اسپیرز ستاره پاپ اشاره کرد.
وی همچنین در ۷ نوامبر ۲۰۰۷ از مرحوم «بی نظیر بوتو»، «پرویز مشرف» و اداره مهاجرت و تابعیت آمریکا شکایت کرد تا از تبعید وی به پاکستان و شکنجه هنگام آزادی از زندان در مارس ۲۰۱۲ جلوگیری کند. هیچ مدرکی بجز این دادخواست مبنی بر تلاش برای دیپورت(اخراج) ریچز وجود ندارد.
جاناتان در ماه می ۲۰۰۹، از دادگاه تقاضای صدور حکم در مورد کتاب رکوردهای جهانی گینس را کرد و خواستار جلوگیری از ثبت نام وی در فهرست این کتاب به عنوان «با دعاوی ترین فرد تاریخ» شد. «سارا ویلکاکس» سخنگوی گینس به هافینگتون پست گفت که چنین فهرستی وجود ندارد و هیچ برنامه ای برای ایجاد این فهرست وجود ندارد. وی گفت: «بیشترین دعوای مرد» چیزی نیست که رکوردهای جهانی گینس از آن بعنوان یک رکورد رده نظارت کرده باشد. البته این شکایت او نیز مانند اکثر قریب به اتفاق پرونده های ریچز، رد شد.
برخی از متهمان ریچس حتی افراد حقیقی یا مشمول دادخواست نیستند و وجود خارجی ندارند. این موارد شامل «حزب ناسیونال سوسیالیست آدولف هیتلر» و «۱۳ قوم بنی اسرائیل» می شوند.
در یک طرح دعوی، که در آن جورج دبلیو بوش متهم ردیف اول بود، ۷۸۳ متهم دیگر نیز وجود دارد و پرونده سنگین این شکایت ۵۷ صفحه است. آنها شامل افلاطون، نوستراداموس، چه گوارا، جیمز هوفا، راهبان مختلف بودایی، بازماندگان هولوکاست، بنای یادبود لینکلن، برج ایفل، «USS Cole»(کشتی جنگی آمریکایی)، کتاب «Mein Kampf»(کتاب «نبرد من» اثر هیتلر)، باغ عدن، امپراتوری روم، مسیر آپالاچی، صخره پلیموث، جام مقدس، خدایان شمال اروپا، سیاره کوتوله پلوتو و کل جزیره «تری مایل» می شوند.
تعدادی از پرونده های حقوقی جاناتان به دلیل احمقانه بودن، سوء نیت، یا به دلیل عدم ارائه ادله قانع کننده به دادگاه، رد شده اند. ویلیس هانت، قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده که دعوی ریچز علیه ویک را به عنوان یک پرونده «مضحک» رد کرد، اظهار داشت که دعاوی وی به وضوح «خود تبلیغاتی» هستند یعنی او از این طریق هم می خواهد خود را مشهور و سوژه رسانه ها کند و هم پولی به جیب بزند. طبق بند ۲۸ قانون ۱۹۱۵ ایالات متحده، پرونده وی به دلیل اعسار از روند دادرسی، مختومه اعلام می شود.
جاناتان در جولای ۲۰۱۸ نیز از سوی هیئت منصفه عالی فدرال در آریزونا به دلیل تقلب و جعل هویت خود با عنوان «جِرد لی لافنر» و بیان اظهارات خلاف واقع متهم شناخته شد.
مجموعه ای از دعاوی حقوقی جاناتان در ماه آوریل سال ۲۰۱۶ در روز موسوم به «Fools’ Day»(روز معروف دروغ ماه آوریل) منتشر شد.
در نوامبر سال ۲۰۱۸ کتاب «هیچ چیز در سنگ نوشته نمی شود: یک همراه همدم برای جاناتان لی ریچز» که خود شامل مجموعه ای از پرونده های قضایی وی و همچنین زندگی نامه شخصی بود، منتشر شد.
«جاناتان لی ریچز» که براساس گزارشها در زندان فدرال در لکسینگتون، کنتاکی به سر می برد با ۴۰۰۰ شکایت رکورد بیشترین شکایت کننده را در دنیا به نام خود ثبت کرده است. او از مردم، کارکنان دولتی و حتی اعضای خانواده اش همچون مادر و همسر خود شکایت کرده بود. بعد از تمام این شکایات نوبت گینس بود که توسط این مرد مورد شکایت قرار گیرد. براساس گزارشها «جاناتان» بعد از ثبت نامش به عنوان دارنده این رکورد در کتاب گینس از گینس هم شکایت کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *