11:27

فیلم ابرقهرمانی «شانگ چی و افسانه ده حلقه» در اولین هفته اکران با استقبال بی‌نظیر سینمادوستان در سراسر جهان روبه‌رو شد و در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های بازارهای سینمایی بزرگ دنیا قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از ددلاین، فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه که پس از انتظاری طولانی سرانجام این هفته روی پرده سینماها رفت، با استقبالی فراتر از انتظار روبه‌رو شد و در عرض سه روز ضمن ۷۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروش در سینماهای آمریکای شمالی، در بازارهای جهانی نیز ۵۶ میلیون و ۲۰۰ دلار فروخت. بنابراین مجموع فروش افتتاحیه آن در گیشه جهانی ۱۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار بوده است که پیش بینی می‌شود در پایان امروز به ۱۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار برسد.
روایت سینمایی اولین ابرقهرمان آسیایی دنیای مارول این هفته در ۴۱ کشور اکران شد و در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های بازارهای اصلی قرار گرفت. این فیلم در سینماهای انگلیس با ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش بیشترین فروش افتتاحیه دوران کرونا را رقم زد و سپس به ترتیب در کره جنوبی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، در فرانسه ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار، در روسیه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و در ژاپن ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروخت. اکران شانگ چی همچنین دومین افتتاحیه پرفروش را در دوران کرونا برای کشورهایی چون هنگ کنگ، هند و تایوان رقم زد.
این فیلم ابرقهرمانی به تفکیک منطقه جغرافیایی تاکنون در اروپا ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، در آسیا و اقیانوسیه ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار و در آمریکای لاتین ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروخته است. براساس برآوردهای انجام شده، استقبال بین المللی از فیلم جدید دستین دنیل کرتون در مقایسه با فیلم جوخه انتحار ۵۳ درصد بیشتر و به نسبت بیوه سیاه ۲۹ درصد کمتر بوده است.
فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه این هفته در گیشه جهانی سینماهای سه بعدی نیز در مجموع ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش کرد که ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار آن به ۳۹۱ سالن در ۶۶ کشور خارج از آمریکای شمالی اختصاص داشت.
شانگ چی اولین فیلم دنیای سینمایی مارول است که با تمرکز بر یک قهرمان آسیایی و توسط یک تیم آسیایی ساخته می‌شود. دستین دنیل کرتون فیلمساز ژاپنی-آمریکایی کارگردانی این پروژه را برعهده داشته و دیوید کالاهام نویسنده چینی-آمریکایی زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴ فیلمنامه آن را نوشته است. میشل یئو (مالزیایی)، آکوافینا (چینی-آمریکایی)، تونی لیانگ (اهل هنگ کنگ)، فالا چن (چینی- آمریکایی) و فلورین مانتینو نیز از بازیگران این فیلم ابرقهرمانی هستند. این فیلم داستان یک استاد هنرهای رزمی به نام شانگ چی را روایت می‌کند که پس از پیوستن به سازمان اسرار آمیز ده حلقه با گذشته‌ای که تصور می‌کرد پشت سر گذاشته، روبه‌رو می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *