8:13

سرپرست معاونت امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به تاثیرات مهم حراجی های بزرگ فروش آثار هنرمندان مانند اکسپو، تاکید کرد: باید زمینه های معرفی و فروش آثار ارزشمند و فاخر هنرمندان در عرصه بین المللی فراهم شود.
به گزارش ایرنا، محمود شالویی چهارشنبه شب در دومین نشست صمیمی خود با هنرمندان هنرهای تجسمی که هم اکنون در سالن همایش این وزارتخانه در حال برگزاری است، با خوش آمدگویی به هنرمندان حاضر این رشته، به سابقه همکاری خود در پست مدیریت هنرهای تجسمی در دورهای گذشته، اظهار داشت: خوشبختانه دولتی مردمی سرکار آمده که سرشار از تلاش و کوشش، همت و خستگی ناپذیر است.
وی همچنین به دوران همکاری و دوستی خود در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: با عنایت به حضور آقای اسماعیلی در استانداری اصفهان ، باتلاش و همت ایشان کارها و اقدامات خوبی انجام گرفت از این با توجه به روحیه جهادی که از وی سراغ دارم به یقین می توان منتظر اقدامات وگامهای رو به جلو در هنرهای تجسمی باشیم و در ادامه با کار و فعالیت مضاعف جریان فرهنگی به اوج خودش رسیده و اتفاقات مبارکی دست پیدا کنیم.
سرپرست معاونت امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود به موضوع برگزاری حراجی های بین المللی و تاکید آقای اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر راه اندازی آنها اشاره کرد وگفت: باید زمینه های معرفی و فروش آثار هنرمندان در عرصه بین الملل را هرچه سریع تر فراهم کنیم.
شالویی در ادامه با اشاره به تخصیص دو دهم درصد بودجه دستگاههای مختلف کشور به خرید آثار هنری، پیشنهاد کرد تا در جشنواره، همایش ها، مسابقات و… به برگزیدگان اینگونه رویدادها بجای سکه و پول و… آثار هنری و صنایع دستی هنرمندان هدیه شود زیرا این امر علاوه بر کمک به درآمد و معیشت هنرمندان، به اقتصاد هنر نیز کمک شایانی خواهد کرد.
سرپرست معاونت امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه ضمن معرفی شماری از حاضران در این نشست ، ابراز امیدواری کرد تا بتوان دست در دست هم گامهای رو به جلو در هنرهای تجسمی برداشته شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *