مجموع فروش سینمای ایتالیا در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۶۲ درصدی توانست از سایه بحران همه‌گیری کرونا خارج شود.
به گزارش ایسنا، بر اساس آمار و ارقام اعلام شده از سوی شرکت ایتالیایی «Cinetel»، فروش گیشه سینمای ایتالیا در مقایسه با سال ۲۰۲۲ با ۶۲ درصد افزایش به ۴۹۵ میلیون یورو رسیده و شمار مخاطبان نیز با رشد ۵۹ درصدی ۷۰.۵ میلیون نفر شده است.
با این حال، بازار سینمای ایتالیا همچنان در مقایسه با میانگین پیش از همه‌گیری برای دوره ۲۰۱۷-۲۰۱۹، تقریباً ۱۶ درصد از نظر فروش و ۲۳ درصد از نظر شمار تماشاگران کاهش یافته است.
پرفروش‌ترین فیلم سال سینمای ایتالیا «هنوز فردایی هست» اولین ساخته «پائولا کورتلزی» ستاره ایتالیایی بود که در ماه اکتبر پس از نمایش جهانی در جشنواره فیلم رم اکران شد. این درام کمدی سیاه و سفید که داستان آن در حال و هوای سال ۱۹۴۶ در رم اتفاق می‌افتد، نزدیک به ۳۳ میلیون یورو در گیشه فروخت و بالاتر از «باربی» (۳۲.۱ میلیون یورو) و «اوپنهایمر» (۲۷.۹ میلیون یورو) در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، فیلم های ایتالیایی در سال ۲۰۲۳ شامل تولیدات مشترک، درآمدی بالغ بر ۱۲۰ میلیون یورو داشته و ۱۸ میلیون مخاطب را جذب کرده‌اند که تقریباً ۲۶ درصد از کل تماشاگران را شامل می شود. سهم تولیدات ایتالیایی نه تنها بالاتر از میانگین سال‌های پیش از همه‌گیری ۲۰۱۷-۲۰۱۹ (۲۱%) بوده، بلکه به میانگین کل دهه ۲۰۱۰-۲۰۱۹ نیز نزدیک است.
سه فیلم برتر ایتالیایی، علاوه بر «هنوز فردایی هست» شامل فیلم ماجراجویی و کمدی «من در مقابل تو: ماموریت جنگل» ساخته «جان‌لوکا لوزی» (۴.۸ میلیون یورو) و کمدی «Tre Di Troppo» ساخته «فابیو دی لوئیجی» (۴.۷ میلیون یورو) بودند.
ایتالیا آینه سایر کشورهای اروپایی است که گیشه سال ۲۰۲۳ آنها کمتر از دوران پیش از همه گیری است. گیشه فرانسه ۱۳.۱ درصد کمتر از میانگین قبل از کووید ۲۰۱۷-۲۰۱۹ است، در حالی که بریتانیا و ایرلند نسبت به میانگین دوره سه ساله پیش از همه گیری ۲۲.۱ درصد فروش کمتری ثبت کرده‌اند. برای آلمان این رقم ۱۶.۹ درصد کمتر و برای اسپانیا ۲۳.۹ درصد کمتر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *