9:09

کارگردان فیلم «سیاه باز» با بیان اینکه فیلمش مخاطب را به فکر وامی‌دارد و از آن لذت خواهد برد بر حمایت از حضور بخش خصوصی در سینما تاکید کرد.
حمید همتی که این روزها اولین تجربه فیلمسازی خود را در مقام کارگردان با فیلم «سیاه باز» روی پرده دارد، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره شرایط اکران فعلی سینماها بیان کرد: شخصا شاید ترجیح می‌دادم فیلم در زمان دیگری به نمایش درآید که حضور مردم در سینماها بیشتر باشد ولی به هر حال تصمیم تهیه‌کننده (علی قائم‌ مقامی) این بود که در همین تابستان فیلم را اکران کنیم. این تصمیم از جهاتی یک اتفاق خوب است چون وضعیت برخی فیلم‌ها نشان می‌دهد که هرچه زمان نمایش عمومی به تعویق بیفتد ضرر بیشتری متوجه فیلم و سرمایه صرف شده برای تولید می‌شود.
او با اشاره به فیلم «درخت گردو» که پس از یک سال تاخیر ، مدتی قبل اکران شده و با بیان اینکه «شاید دو برابر هزینه ساخت فیلم «سیاه باز» برای بازیگران آن فیلم خرج شده باشد» گفت:‌ سینمای ایران باید یک نگاه ویژه‌ای به بخش خصوصی داشته باشد چون سینما صنعتی است که بخش خصوصی می‌تواند اتفاقات متفاوتی را در آن رقم بزند. فکر می‌کنم مهمترین بحث در این باره این باشد که چطور از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم. سرمایه‌گذار «سیاه باز» همراهی ارزشمندی با ما داشت بخصوص آنکه بعید می‌دانم در شرایط فعلی سرمایه‌ای که برای ساخت فیلم صرف شده برگردد؛ هرچند امیدوارم با تمهیداتی که تهیه‌کننده در نظر می‌گیرد اتفاق‌های بهتری بیفتد.
وی ادامه داد:‌ البته شرایط برای همه فیلم‌ها تقریبا یکسان است و نمونه بارز آن همان «درخت گردو» است که اشاره کردم. به هر حال اکران این فیلم‌ها در همین مقطع فعلی سبب می‌شود سینما زنده بماند و باید همه دست به دست هم دهیم تا اتفاق‌های بهتری برای سینمای ایران رخ دهد.
همتی در ادامه درباره فیلم «سیاه باز» و گروه بازیگرانش که از حرفه‌های سینما و تئاتر هستند، گفت:‌ «سیاه باز» مثل یک بازی است و تماشاگر بیشتر باید جذب فیلم باشد تا بتواند فرصتی برای نگاه کردن پیدا کند. من سعی خود را کردم تا بیننده را در روند قصه دخیل کنم و فکر می‌کنم این فیلم که براساس یک موضوع روز (بیت‌ کوین) ساخته شده، بیشتر فکرپرور است و مخاطب از ساختار آن با فکر لذت می‌برد.
او افزود: در بخش بازیگری بسیار راضی‌ام چون پس از یکی دو ماه تحقیق درباره بازیگران مختلف، براساس شخصیت‌ها به این ترکیب رسیدیم و به نظرم انتخاب‌ها به دلیل توانمندی هر کدام بسیار درست بود.
همتی در پایان درباره اولین تجربه فیلمسازی خود از شروع کار تا الان که به اکران رسیده است، گفت: من سال‌ها سابقه دستیار برنامه‌ریزی در سینما را داشتم و در پروژه‌های مختلفی کار کردم ولی ساخت فیلم یک دنیای دیگر دارد که در آن با چالش‌های متفاوتی روبرو می‌شوید و به همین دلیل تصور می‌کنم که ساخت فیلم به تنهایی می‌تواند یک دانشگاه باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *