17:51

زمان مجاز انجام بازی‌های ویدئویی برای کودکان و نوجوانان چینی به ۳ ساعت در هفته محدود شد.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، دولت چین دیروز (دوشنبه، ۸ شهریور) از اعمال مقررات جدیدی خبر داد که کودکان را از انجام بازی‌های ویدئویی در طول هفته منع کرده و مجموع ساعات مجاز برای این سرگرمی را به تنها ۳ ساعت در هفته محدود می‌کند.
به موجب این مقررات جدید که از طرف اداره ملی انتشارات و مطبوعات چین و با هدف مهار اعتیاد نوجوانان به بازی‌های رایانه‌ای اعمال شده‌اند، از این پس افراد زیر ۱۸ سال در طول هفته تنها در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه مجاز اند از ساعت ۸ تا ۹ بعدازظهر و به مدت یک ساعت آنلاین بازی کنند. قوانینی که در حال حاضر در این کشور حاکم است، به افراد در این بازه سنی اجازه می‌دهد روزانه یک ساعت و نیم بازی کنند و در روزهای تعطیل سه ساعت.
اداره ملی انتشارات و مطبوعات چین از شرکت‌های مربوطه خواسته تا با اجباری کردن استفاده از نام‌های کاربری‌ واقعی جلوی بازی کردن بازیکنان ثبت نشده را بگیرند و سامانه‌هایی راه‌اندازی کنند که به کمک آنها بتوان مدت زمان بازی کردن ده‌ها میلیون مشترک این سرویس‌ها را کنترل و مدیریت کرد.
شی جین پینگ رئیس جمهوری چین مارس گذشته (اسفند ۱۳۹۹) در یک سخنرانی از اعتیاد نوجوانان به بازی‌های ویدئویی به عنوان یک معضل اجتماعی یاد کرده بود. اوایل ماه جاری میلادی نیز روزنامه چینی اکونومیک اینفورمیشن دیلی که وابسته به خبرگزاری شینهواست در مطلبی بازی‌های آنلاین را افیون روحی خواند.
اداره ملی انتشارات و مطبوعات چین در گفت‌وگو با خبرگزاری شینهوا در توجیه این محدودیت‌ جدید گفت: بسیاری از والدین می‌گویند اعتیاد به بازی‌های ویدئویی در بین نوجوانان و کودکان بر توانایی آنها در یادگیری و درس خواندن همچنین سلامت جسمی و روحیشان تاثیر عمیق گذاشته و حتی مجموعه‌ای از مشکلات اجتماعی را برای آنها به بار آورده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *