12:46

تئاتر «بازی تاج و تخت» با احیای شخصیت‌های محبوبی چون «ند استارک» و «جیمی لنیستر» در نیویورک و لندن روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایرنا به نقل هالیوود ریپورتر، یک نمایش جدید براساس دنیای فانتزی سریال بازی تاج و تخت در دست نگارش و ساخت است. نمایشنامه این اثر را جورج آر. آر. مارتین نویسنده آمریکایی خالق رمان ترانه یخ و آتش با همکاری دانکن مک میلان نمایشنامه‌نویس پرآوازه انگلیسی می‌نویسد و تهیه‌کنندگی نمایش را سیمون پینتر و تیم لووسون برعهده خواهند داشت.

این تئاتر قرار است در برادوی نیویورک، وست اند لندن و تماشاخانه‌های استرالیا نمایش داده شود و اولین اجرای آن در سال ۲۰۲۳ روی صحنه خواهد رفت.

از زمان پخش آخرین قسمت از سریال بازی تاج و تخت در سال ۲۰۱۹ میلادی، تاکنون چند پروژه پیش‌درآمد بر آن کلید خورده است اما در این نمایش برای اولین بار یاد چند تن از پرطرفدارترین کاراکترهای این سریال برای علاقه‌مندان زنده خواهد شد. داستان این نمایش که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده است، حول یکی از مهمترین نقاط عطف در تاریخ وستروس می‌چرخد، تورنمنت هارنهال که ۱۶ سال پیش از آغاز ماجراهای سریال بازی تاج و تخت اتفاق افتاد. براساس افسانه‌ها و روایات مربوط به قلمروی وستروس، تورنمنت ده‌روزه هارنهال یکی از بزرگترین رویدادهای رقابتی در تاریخ این قلمرو افسانه‌ای بود و طی آن مسابقاتی در شاخه پرتاب نیزه، تیراندازی با کمان و غیره برگزار می‌شد.

هنوز حضور هیچ کاراکتری به طور رسمی در این نمایش تایید نشده است اما براساس کتاب‌های منتشر شده، از کاراکترهایی که در این رویداد شرکت می‌کردند می‌توان به ند استارک جوان و خجالتی، خواهر سرکشش لیانا، جیمی لنیستر جسور، لرد رابرت براتیون قدرتمند، شاهزاده ریگار تارگرین، شاهزاده اوبرین مارتل و شوالیه دلیر سر باریستان سلمی اشاره کرد.

سرسی لنیستر، تایوین لنیستر، تیریون لنیستر، لیتل‌فینگر و واریس از دیگر شخصیت‌هایی هستند که در آن دوره زمانی وجود داشتند و ممکن است در این نمایش هم ظاهر شوند. در این تئاتر از شخصیت‌های جوان‌تر چون دنریس تارگرین، جان اسنو و آریا استارک خبری نیست.

روی صحنه بردن شخصیت‌ها و داستان این سریال محبوب، یادآور نمایشی است که جی. کی. رولینگ پس از به پایان رسیدن داستان‌های هری‌پاتر با عنوان هری‌پاتر و کودک نفرین‌شده روی صحنه برد. این نمایش اولین بار در سال ۲۰۱۶ در لندن اجرا شد و بعدها در برادوی نیویورک، ملبورن و تورنتو نیز به نمایش درآمد. تئاتر هری‌پاتر و کودک نفرین شده در سال ۲۰۱۹ میلادی به پرفروش‌ترین نمایش غیرموزیکال در تاریخ برادوی تبدیل شد و تا قبل از آن که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شود، بیش از ۱۴۶ میلیون دلار فروش کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *