3:54

بانی‌فیلم: اولیویا نیوتن جان خواننده و بازیگر فیلم «گریس» و یکی از هنرمندان مشهور موسیقی امروز در سن ۷۳سالگی درگذشت.
به گزارش ورایتی، اولیویا نیوتن جان، خواننده برتر زن پاپ دهه هفتاد میلادی که در فیلم‌هایی از جمله «گریس»و «زانادو» بازی کرد، روز دوشنبه درگذشت. او ۷۳ سال داشت.
همسر او، جان ایسترلینگ، خبر درگذشت او را در صفحه رسمی‌اش در فیس بوک منتشر کرد.

او نوشت: «خانم اولیویا نیوتن جان صبح امروز در مزرعه خود در جنوب کالیفرنیا درحالی که در میان خانواده و دوستانش بود به آرامی درگذشت. ما از همه می‌خواهیم که در این زمان بسیار سخت لطفاً به حریم خصوصی خانواده احترام بگذارند.»
علت مرگ این هنرمند اعلام نشد، اما نیوتن جان از مدت‌ها پیش به بیماری سرطان سینه مبتلا شده بود. او پس از بهبودی برای سومین بار در سال 2017 باز هم به این بیماری مبتلا شد.
همسرش در باره بیماری او نوشت: «اولیویا بیش از 30 سال بود که نماد پیروزی و امید و مسیر بیماری سرطان سینه را با دیگران به اشتراک گذاشته بود. الهامات شفابخش و تجربه پیشگامانه او با مراکز پزشکی و با صندوق بنیاد بشردوستانه اولیویا نیوتن جان که به تحقیق در مورد گیاهان پزشکی و تاثیرشان بر بیماری سرطان می‌پردازد ادامه می‌یابد.
جان تراولتا، بازیگر نقش مقابل اولیویا نیوتن جان در فیلم موفق «گریس» پس از آگاهی از درگذش او به سرعت در رسانه‌های اجتماعی در باره او صحبت و ادای احترام کرد.
تراولتا نوشت: «اولیویا عزیزترین؛ تو زندگی همه ما را خیلی بهتر کردی. تاثیرت بر دیگران باور نکردنی بود من خيلي تو را دوست دارم. اطمینان دارم که تو را در مسیر زندگانی خواهیم دید و دوباره همه با هم خواهیم بود!»
جوئل ویتبرن، مورخ چارت موسیقی، اولیویا را به عنوان خواننده خوش صدای استرالیایی و خواننده شماره یک زن دهه هفتاد میلادی معرفی کرد.
۹ تک‌آهنگ پاپ او در میان ۱۰ آهنگ برتر دهه هفتاد در جدول برترین‌ها بود. بزرگ‌ترین این تک آهنگ‌ها، موزیک «تو همانی هستی که من می‌خواهم»ست که یک دونوازی با جان تراولتا برگرفته از موسیقی متن فیلم موزیکال «گریس» در سال ۱۹۸۷، نزدیک به شش ماه را در صدر فهرست‌های موسیقی آمریکا قرار داشت.
نیوتن جان تا دهه هشتاد یک هنرمند موفق و قدرتمند در تجارت موسیقی باقی ماند. او بزرگترین موفقیت حرفه ای خود را در سال ۱۹۸۱ با آلبوم “فیزیکال” ثبت کرد. اگرچه دیگر اثر برجسته موسیقی او “زانادو” یک شکست پرهزینه در سال ۱۹۸۷ بود، اما “شعبده بازي” متن دو صفحه آن سه تک آهنگ بود که موفقیت قراوانی را برای او به وجود آورد و به عنوان آهنگ شماره یک رادیویی در همه جا پخش شد.
اولیویا نیوتن جان که در ابتدا به عنوان یک خواننده سبک کاونتری بود، با آهنگ های متوالی‌اش به سرعت صدر جدول‌های موسیقی پاپ را فتح کرد. اگرچه در اوایل دهه نود آثار پرطرفدارش به پایان رسید، اما او د‌ر هزاره جدید به عنوان یک مجری موفق شبکه‌های تلویزیون کابلی باقی ماند. او با طرفداران قدیمی‌اش که به دلیل محبوبیت ادامه‌دار «گریس»همراهی‌اش می‌کردند، به عنوان یکی از لوازم اصلی تلویزیون کابلی و نمایش‌های تئاتری در کنار بازی و مجری‌گری، آواز هم می‌خواند.
نیوتن جان در یکی از آخرین مصاحبه‌هایش که در ماه اکتبر در برنامه «امروز» پخش شد، تجربه خودش را در مورد سرطان با مجری برنامه که او هم مبتلا به سرطان شده بود به اشتراک گذاشت و با او ابراز همدردی کرد.
نیوتن جان گفت: “ما خواهریم هرکسی که با سرطان به این سفر رفته باشد، مقصدهای ناشناخته و غافلگیرکننده را تجربه کرده است.»
این خواننده-بازیگر تقریباً ۳۰ سال پس از تشخیص اولیه با سرطان سینه متاستاتیک مرحله 4 روبرو بود.
نیوتن جان در ۲۶سپتامبر ۱۹۴۸ در کمبریج انگلستان به دنیا آمد. پدربزرگ او مکس بورن فیزیکدان برنده جایزه نوبل بود. وقتی او شش ساله بود، خانواده اش به ملبورن نقل مکان کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *