تصویربرداری و تدوین ۱۹ قسمت از مجموعه فاخر و پرخرج سازمان صداوسیما

13:25

بانی‌فیلم: انتشار نخستین عکس‌ها از سریال «سلمان فارسی» نشان می‌دهد که می‌توان به سرانجام رسیدن این تولید پرخرج صداوسیما امیدوار بود.
سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری از سریال‌های فاخر تلویزیون است که بودجه کلانی هم برای تولید آن درنر گرفته شده است. «فاخر» عنوانی است که در صداوسیما به تولیداتی با مضامینی فرهنگی تاریخی اتلاق می‌شود که از بودجه‌های بسیار بالاتری نسبت به سایر سریال‌های تلویزیونی برخورار هستند.
به گزارش رسیده، از ابتدای سال تمرکز گروه بر ساخت دکورهای دیر عموریه؛ کاخ سناتور خاروس و بخش‌های داخلی کلیسا بود و پس از وقفه‌ای یک‌ماهه، فیلم‌برداری در شهرک دفاع مقدس آغاز شد. ادامه این سکانس‌ها در شهرک غزالی تصویربرداری خواهد شد.
تاکنون بیش از ۱۹ قسمت از این مجموعه تصویربرداری و تدوین (اولیه) شده است.
علیرضا شجاع‌نوری نقش دوران میان‌سالی و پیری سلمان فارسی را در این سریال بازی می‌کند.
فیلم‌برداری سکانس‌های مربوط به کلیسا (شاهرود) و کاروان‌سرای عقیق (آبسرد) در دستور کار آتی گروه قرار دارد. تاکنون، ارمنستان، اصلی‌ترین مقصد برای ضبط بخش‌های باقی‌مانده از فصل بیزانس است.
هم‌زمان با تولید این سه فصل، نگارش سری دوم این پروژه در جریان است. سلمان فارسی با تمرکز بر زندگی و زمانه این صحابه گران‌قدر، روایتی است از ایران عهد ساسانی، جست‌وجو در عالم مسیحیت (بیزانس) و درک محضر حضرت رسول. سری دوم این پروژه عظیم، وقایع پس از رحلت حضرت خاتم تا درگذشت سلمان فارسی را در برمی‌گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *