16:50

سخنگوی صنعت برق گفت: شبکه برق پایدار شد و تلاش برای بهبودی بیشتر ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، “مصطفی رجبی مشهدی” روز پنجشنبه در یک پیام تصویری افزود: وضعیت تولید برق نیروگاه ها از مرز ۵۰ هزار مگاوات عبور کرد و این امر علاوه بر پایداری تولید به پایداری بیشتر شبکه کمک کرد.
وی تصریح کرد: اما همچنان به دلیل خشکسالی نیروگاه های برق آبی با محدودیت همراه هستند.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به حادثه پیش آمده برای ترانس برق در منطقه تهرانپارس گفت: با برقدار کردن یک ترانس از پست تهرانپارس که روز گذشته حادثه دیده بود، خاموشی در مناطق شرق و شمال شرق استان تهران کاهش یافته و تلاش می شود با برقدار کردن ترانس دوم تا روز شنبه بطور کلی خاموشی های این منطقه بطور کامل برطرف شود.
رجبی مشهدی ادامه داد: از صنایع عمده که تعطیلات و تعمیرات خود را به این ایام منتقل کرده‌اند تشکر می کنیم و برابر با مصوبه هیات وزیران که در روز گذشته ابلاغ شد معادل انرژی کاهش یافته که در دوره بعد مورد استفاده قرار می گیرد با تعرفه صفر محاسبه شود.
وی افزود: علاوه بر آن مشوق‌هایی نظیر امهال بدهی‌های مالیاتی و تعهدات بیمه‌ای این دسته از مشترکان در کارگروهی که تعیین شده در دستور کار و بررسی است.
او خاطرنشان کرد: براساس تصمیم های این مصوبه تا پایان مردادماه، پنجشنبه‌ها اداره ها و سازمانهای دولتی، بانک‌ها و سایر نهادهای عمومی تعطیل هستند.
وی افزود: واحدهای صنعتی که دارای مولد خود تأمین برق هستند در سقف برق تولیدی واحد خود، امکان مصرف برق دارند و برق مازاد آنها را شرکت توانیر به نرخ ۳ هزار و ۸۰۰ ریال به ازاء هر کیلووات ساعت خریداری می کند.
رجبی مشهدی گفت: از همه مشترکانی که با کاهش مصرف خود در این دوره محدودیت امکان تامین برق پایدار را فراهم می کنند تشکر می کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *