13:11

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با وجود برخی اشکالات، در مجموع رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز انتخابات راضی کننده بود.
به گزارش ایرنا، علیرضا رییسی روز شنبه و پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: مردم برای شرکت در انتخابات و همچنین طی ۱۶ ماه اخیر پروتکل های بهداشتی را برای پیشگیری از بیماری کرونا به خوبی رعایت کردند و این جای تشکر دارد.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار شد.
وی اظهار داشت: با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم در ماههای اخیر، اما باید همچنان به زنگ هشدارها در مورد همه گیری و مرگ و میر ناشی از کرونا که دیروز در برزیل بیش از ۲۵۰۰ مرگ و در هند ۱۶۰۰ مرگ رقم خورد، توجه داشته باشیم.
رییسی تصریح کرد: اکنون وضعیت کشور از لحاظ بیماری کرونا روند نزولی دارد اما استان های شرقی و جنوبی کشور مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و کرمان نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

22 شهر در وضعیت قرمز
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: اکنون ۲۲ شهر قرمز، ۱۷۵ شهر نارنجی و ۲۵۱ شهر زرد داریم و در استان بوشهر تنگستان، دشتستان، در استان سیستان و بلوچستان ایرانشهر، چابهار، نیکشهر، در کرمان کهنوج و بستک و در هرمزگان بندر لنگه، قشم، میناب در وضعیت قرمز بوده و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.
به گفته رییسی، گرم شدن هوا و تجمعات در جاهایی که از کولر گازی استفاده می شود و به دلیل اینکه کولر گازی گردش هوای داخلی را بیشتر می کند شیوع کرونا را افزایش می دهد که رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری تر است.
رئیسی اظهار داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی در امتحانات پایه های نهم و دوازدهم بالای ۹۵ درصد بود که از آموزش و پرورش و اولیا بابت این امر تشکر می کنیم.

روند واکسیناسیون مرحله دوم از فردا تکمیل می شود
وی افزود: از فردا(یکشنبه) دوز دوم واکسیناسیون افراد بالا ۷۰ سال و جاماندگان بالای ۷۰ سال علیه کرونا آغاز می شود.
رییسی با بیان اینکه محموله واکسن وارداتی علیه کرونا ۲۷ خرداد وارد کشور شده، خاطرنشان کرد: واکسن تولید داخل واکسن کووبرکت نیز مجوز اضطراری تزریق گرفته و میزان تولید این واکسن برای انجام واکسیناسیون علیه کرونا از این هفته افزایش می یابد و از تیرماه به تولید حجم انبوه می رسد.
وی گفت: واکسن پاستور نیز اکنون فاز ۳ تحقیقات را طی می کند و امیدواریم با بررسی کمیته های نظارتی و بالینی مجوز استفاده را بدهند.
رییسی ابراز امیدواری کرد که واکسن پاستور نیز بتواند در آینده به واکسیناسیون عمومی کشور علیه کرونا اضافه شود.
تا کنون ۴ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۳۹ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۸۹۵ هزار و ۱۵۲ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۱ دوز رسیده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *