13:26

مدیر رادیو سلامت به مناسبت هشتاد و دومین سالگرد رادیو در ایران درباره نقش موثر رسانه و عملکرد رادیو سلامت به صحبت پرداخته است.
به گزارش رسیده، صدیقه اعتمادسعید، مدیر رادیو سلامت به مناسبت هشتاد و دومین سالگرد رادیو در ایران گفت: جامعه معاصر ایران، در حال تجربه تغییر و تحولات اساسی در زمینه‌های مختلف اجتماعی اعم از فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است. شرایطی که معمولاً از آن با عنوان «گذار» یاد می‌شود و نشان‌دهندۀ فروپاشی بسیاری از سنت‌ها و هنجارهای مبتنی بر آن و در عین حال، فقدان هنجارها و ارزش‌های جایگزین مناسب با شرایط و اقتضائات جدید است.
وی ادامه داد: در چنین وضعیتی بروز و شیوع بحران‌های اجتماعی و فرهنگی بسیار رایج بوده و عموم مردم می‌توانند فقدان انسجام اجتماعی و گسست‌های فرهنگی ناشی از آن را در میان افراد و گروه‌های مختلف اجتماعی مشاهده کنند. رسانه رادیو می‌تواند نقش موثری در حفظ فرهنگ ایفا کرده و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز به عنوان رسانه کارآمد و تأثیرگذار در جامعه قرار گیرد.
مدیر رادیو سلامت با اشاره به سیاستگذاری‌ها که در جهت ارتقای برنامه‌سازی مبتنی بر پژوهش نیازمند توجه مسئولان فرهنگی است، عنوان کرد: رادیو در دنیای ارتباطی جدید می‌تواند نقش رهبر فکری در جامعه را داشته باشد. باز ساخت ارزش‌ها و حرکت در بستر سنت‌های اجتماعی از مهمترین رسالت‌های رسانه رادیوست که گاهی با بی‌مهری افراد تصویر محور مواجه می‌شود. رادیو سلامت به عنوان فراهم کننده چارچوب‌های سبک زندگی سالم برای مخاطبان، نگرش‌های کلی در چهار حوزه سلامت جسم، روان، اجتماعی و خانواده در بستر معنویت ایجاد می‌کند.
اعتمادسعید بیان کرد: از سوی دیگر به دلیل اینکه تغییر و تحولات حوزه خانواده، تأثیرات جدی در شرایط فعلی جامعه ایران دارد، پرداختن به آموزش‌های خانواده در زمره مهمترین اولویت‌های شبکه رادیویی سلامت قرار گرفته است. این آموزش‌ها می‌تواند در طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با خانواده نظیر نحوۀ برقراری روابط عاطفی و جنسی در خانواده، نحوه روابط والدین با فرزندان، شیوه‌های کنترل خشم، و راه‌های مدیریت هیجان و… است. همچنین در وضعیت بحران کرونا و آسیب‌های جسمی و روانی این بحران رادیو سلامت در کنار جامعه از آخرین اطلاعات علمی روز جهت توانمندسازی جامعه برای مقابله استفاده کرد و هم‌اکنون با اندیشمندان حوزه سلامت با آینده پژوهی در جهت شناخت مسائل و مشکلات پسا کنترل کرونا است. روز رادیو را به همه همکارانم تبریک می‌گویم که آینده‌سازان جامعه و روزگار ما هستند و در باز ساخت ارزش‌ها با کم‌ترین توقع رسالت رسانه‌ای خود را انجام می‌دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *