15:12

جشن روز مادر در قالب ویژه برنامه تلویزیونی «مهربانو» در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد. سالار عقیلی خواننده برجسته کشور با حضور در این جشن قطعه «مادر» را برای اولین بار اجرا کرد.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، همزمان با ایام میلاد فرخنده حضرت زهرا سلام الله علیها و فرارسیدن روز مادر، جشن روز مادر در فرهنگسرای اندیشه برپا شد. این جشن به مدت 3 شب از سوی اداره کل امور بانوان شهرداری تهران با مشارکت فرهنگسرای اندیشه،‌ شبکه پنجم صدا و سیما برگزار می‌شود و در قالب برنامه زنده تلویزیونی «مهربانو» از شبکه 5 سیما روی آنتن می‌رود.
سومین جشن از این مجموعه برنامه، شب گذشته با حضور امین توکلی‌زاده معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، مریم اردبیلی مشاور امور بانوان شهرداری تهران، ناصر امین‌زاده رئیس فرهنگسرای اندیشه، ستاره فتوحی، همسر شهید دشتبان‌زاده، سالار عقیلی، خواننده نام آشنای کشور، رابعه مدنی بازیگر، محمدنیا معاون مالی و اداری و حمید عسگری معاون آفرینش و اجرای فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
مریم اردبیلی مشاور امور بانوان شهرداری تهران در بخشی از این جشن با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران ویژه بانوان گفت: یک رویایی برای زنان شهرمان داریم و آن را با هم به اشتراک می‌گذاریم و هر کدام از بانوان شهر تهران که به آن می‌پیوندند می‌بینیم که این رویا امکان‌پذیرتر و نزدیک‌تر به ما می‌شود.
وی با اشاره به طرح «ریحان شهر» گفت: احساس می‌کنیم شهرمان بیش از اینها نیاز دارد که جایی برای زیست انسان‌ها بشود و نیاز دارد که روح و ریحان بیشتری در آن دمیده شود. احساس می‌کنیم این موضوع با حضور زنان میسر می‌شود؛ از آنجا که حضور زنان در هر محیطی بهبوددهنده محیط است، اگر همه دست به دست هم بدهند و ماهم در شهرداری تهران ریل‌گذار باشیم اتفاق بهتری رخ می‌دهد. برهمین اساس، طرح «ریحان شهر» یک کار نوآورانه، مردمی و محله محور است که برپایه کنشگری زنان و دختران شکل می‌گیرد.
اردبیلی با اشاره به طرح‌های شهرداری برای حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: اقشار ویژه‌ای در سطح شهر تهران داریم که باید به همه‌شان کمک کنیم. یکی از این اقشار، زنان سرپرست خانوار هستند. آنان هم بار مادر و هم بار پدر را به دوش می‌کشند. در شهرداری تهران، آنهایی که نیازمند حمایت هستند را شناسایی کردیم و سامانه‌ای داریم که نیازهای زنان را همه‌جانبه درنظر گرفته است. حمایت، مددکاری و مشاوره، آموزش و کارآفرینی چهار ضلع این مدل توانمندسازی است. برهمین اساس، تعدادی از زنان، تحت پوشش مراکز کوثر هستند و حالا این بانوان روی پای خودشان ایستاده‌اند.
مشاور امور بانوان شهرداری تهران تاکید کرد: امشب می‌خواهم این خبر خوش را بدهم که قصد داریم تعداد مراکز کوثر را به 2 برابر برسانیم و با این کار زنان سرپرست خانوار بیشتری را تحت حمایت قرار بدهیم.
سالار عقیلی دیگر مهمان این برنامه بود. او قطعه «مادر» را برای اولین بار در فرهنگسرای اندیشه اجرا کرد. وی قبل از اجرای قطعات خود گفت: از همین جا به مادر عزیزم سلام می‌کنم که هر چه دارم از اوست و برای من زحمت زیادی کشیده است. مادرم در زندگی هنری‌ام و تمام زندگی‌ام نقش بسیار موثری داشت و اگر امروز در این جایگاه و خادم مردم هستم، مدیون زحمات مادرم هستم.
عقیلی با اشاره به رونمایی از قطعه مادر در فرهنگسرای اندیشه گفت: قطعه مادر را برای اولین بار اجرا می‌کنم و این قطعه تاکنون اجرای صحنه‌ای نداشته است. قرار بود دو سال پیش آن را اجرا کنیم که متاسفانه به شرایط کرونایی برخورد کنیم. اجرای این قطعه را بسیار تمرین کرده بودیم اما نتوانستیم آن را اجرا کنیم و امشب برای اولین بار این قطعه اجرا خواهد شد.
این خواننده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اولین آلبوم خود گفت: اولین آلبوم رسمی من که وارد بازار شد و به نوعی با آن شناخته شدم، آلبوم «عشقمان» بود. این آلبوم با آهنگسازی استاد بی‌بدیل موسیقی سنتی جناب آقای ارشد طهماسبی صورت گرفت و خوشحالم که این افتخار را داشتم که با ایشان همکاری کنم. این آلبوم در زندگی من نقش بسیار زیادی داشت. درس‌های بسیار والایی از ایشان گرفتم و از ایشان تشکر می‌کنم.
وی در این مراسم قطعه «نگارا» از ساخته‌های رضا دربندی، از آلبوم فصل عاشقی را نیز خواند.
رابعه مدنی بازیگر سینما و تلویزیون دیگر مهمان این برنامه بود. او در ابتدای صحبت‌های خود گفت: دقت داشته باشید که پدر و مادر هر دو با هم چرخ زندگی را پیش می‌برند؛ پدر بیرون از خانه زحمت می‌کشد و مادر هم داخل خانه تلاش می‌کند تا بچه‌ها در رفاه و آسایش زندگی کنند.
وی اضافه کرد: بنده همیشه از کلمه مادر به یاد عطوفت، از خودگذشتگی، فداکاری، محبت بی شائبه می‌افتم. به نظرم مهربان‌ترینِ مهربانان مادران هستند. با هر مادر که صحبت می‌کنید می‌بینید که جز محبت چیزی ندارد و البته پدرها هم هرچه دارند پای فرزندان می‌ریزند
این بازیگر با اشاره به اینکه روی صحبتش با نسل جوان است، گفت: خانواده‌هایی هستند که پدر و مادر با بچه‌ها زندگی می‌کنند؛ یادمان باشد اگر درخواستی داشتند با روی باز از آنان پذیرایی و حرمتشان را حفظ کنیم. همین که به آنها می‌گویید، «بفرمایید» انگار که دنیا را بهشان داده‌اند. هم‌چنین به جوانان توصیه می‌کنم که همیشه در حین راه رفتن با بزرگترها اجازه بدهند که پدر و مادر جلوتر بروند. شما با این کار شخصیت خودتان را نشان می‌دهید و گرنه چیزی از آنان کم یا زیاد نمی‌شود.
مدنی بیان داشت: جوانان فکر نکنید که اگر فلان هدیه را برای روز مادر بخرید کار بزرگی کردید بلکه سعی کنید در کارها به آنان کمک کنید. همین قدر هم آنان را خوشحال می‌کند. پدربزرگ و مادربزرگ‌ها از محبت دیدن خوشحال می‌شوند.
این بازیگر در پایان گفت: تربیت بچه‌ها دست مادر است و اوست که در خانه فرزندان را تربیت کرده و برای زندگی آینده آماده می‌کند. بنده 30 سال مربی کودکان در پیش‌دبستانی بودم و خیلی از نکات اخلاقی و رفتاری را به شیوه‌ای جالب و به صورت غیرمستقیم در کلاس‌ها آموزش می‌دادم.
ستاره فتوحی همسر شهید دشتبان‌زاده دیگر مهمان این جشن روز مادر بود. شهید دشتبان‌زاده همرزم شهید طهرانی مقدم نیز بوده است.
همسر شهید دشتبان‌زاده دبه ماجرای شوخی شهید طهرانی مقدم با همسرش اشاره کرد و گفت: یکی از خصوصیات بارز شهید خانواده‌دوستی بود. وقتی در جلسه‌ای با شهید طهرانی مقدم بودند، آقای دشتبان مادرش‌ را با عبارت «مامانی» خطاب می‌کند و شهید طهرانی مقدم در حالت شوخی به او می‌گوید بعد از 47 سال هنوز مامانی می‌گویید؟ این موضوع تبدیل به یک نکته طنز بینشان شده بود و با هم شوخی می‌کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *