10:59

دو کمپانی با هم متحد شده‌اند تا سریالی درباره فساد ۵ میلیارد دلاری در مالزی که با اقتباس از یک کتاب پرفروش ساخته می‌شود را به تلویزیون ببرند.
به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، اسکای گلوبال با همکاری بی و ویلیمون خالق سریال موفق «خانه پوشالی» با اقتباس از کتاب «نهنگ میلیارد دلاری: مردی که سر وال استریت، هالیوود و جهان کلاه گذاشت» سریالی را به تلویزیون می‌برد.
این کتاب غیرداستانی درباره رسوایی فساد بزرگ مالی شرکت 1MDB در مالزی نوشته شده است.
دیوید هنری هوانگ فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویسی که سه بار فینالیست دریافت پولیتزر بوده برای نوشتن فیلمنامه این پروژه و نیز به عنوان تهیه‌کننده اجرایی آن انتخاب شده است.
«نهنگ میلیارد دلاری» را تام رایت و بردلی هوپ گزارشگران تحقیقی وال‌استریت ژورنال که جوایز روزنامه‌نگاری در کارنامه دارند در سال ۲۰۱۸ به رشته تحریر درآورده‌اند. در این کتاب رسوایی عظیم پولشویی در مالزی و پیوند ثروت ناپاک با نخبگان، بانکداری، هالیوود و سیاست بررسی شده است.
مغز متفکر این پولشویی وسیع «جو لو» و ماجراجویی او در هالیوود از طریق تامین مالی هزینه‌های فیلم «گرگ وال استریت» ساخته مارتین اسکورسیزی با سوء‌استفاده از لئوناردو دی کاپریو و همچنین حضور در وال استریت با کسب میلیون‌ها دلار از گلدمن ساکس بوده است. این سرقت ۵ میلیارد دلاری هنوز توسط مقامات مالزی، سنگاپور، لوکزامبورگ، سوییس و وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی است و از آن به عنوان یکی ار بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌های تاریخ یاد می‌شود.
این کتاب به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز بدل شد و از سوی فایننشال تایمز به عنوان کتاب سال ۲۰۱۸ انتخاب شد. بیش از نیم میلیون نسخه از این کتاب در سطح بین‌المللی فروخته شده و در آسیا همچنان از کتاب‌های پرفروش است. گزارش این دو روزنامه‌نگار به پیگردهای قانونی درباره این پولشویی در سطح جهان کمک و طرح اتهامات مجرمانه علیه نجیب رزاق نخست وزیر سابق مالزی را تشدید کرد.
گفته شده میشل یئو بازیگر زن مالزیایی هم بازیگر و هم از تهیه‌کنندگان این سریال خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *