11:48

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از نمایشگاه «رصتا» از حضور ساترا برای شکستن انحصار گفت.
به گزارش مهر، سید نظام‌الدین موسوی نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در اولین روز برگزاری نمایشگاه‌ رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر به نمایشگاه بین‌المللی تهران محل برگزاری این نمایشگاه آمد و از غرفه‌های رسانه‌ها و پلتفرم‌ها و سکوهای مختلف بازدید کرد.
وی بعد از بازدید درباره برگزاری این نمایشگاه، تأکید کرد: ساترا با این حرکت‌ها و قدم‌هایی که برمی‌دارد نشان می‌دهد که به همیاری، همفکری و کمک به مجموعه‌های مختلف در حوزه شبکه نمایش‌خانگی و تولید محتوا در این زمینه، اهتمام دارد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مطابق با قانون اساسی، مسئولیت صوت و تصویر فراگیر برعهده سازمان صداوسیماست. برگزاری این نمایشگاه بیانگر این است که رسانه ملی در حقیقت تلاش می‌کند تا همه اجزای تولید محتوا در کشور به ویژه بخش خصوصی را با رویکرد هدایت، حمایت و نظارت در این زمینه کمک کند و از همه ظرفیت‌های محتوایی‌ کشور در این زمینه بهره می‌برد که این موضوع قابل تقدیر است.
وی افزود: این نمایشگاه نشان‌دهنده این همدلی و همراهی است؛ حقیقتا حکمرانی فرهنگی درست، جز با این همدلی و همراهی شکل نخواهد گرفت.
موسوی اشاره کرد: خوشبختانه با شکل‌گیری مجموعه ساترا که به لحاظ حاکمیتی در وجوه مختلف در قوای مختلف کشور به عنوان رگولاتور مجموعه‌های تولید و انتشار محتوای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر پذیرفته شده، روند به سمتی پیش می‌رود که ان‌شاءالله بتوانیم با هم‌افزایی و همدلی در حقیقت شاهد ارتقای سطح تولید محتوا در نمایش خانگی باشیم.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: کاری که مجموعه ساترا انجام می‌دهد و بخش‌هایی از آن هم در نمایشگاه «رصتا» قابل مشاهده است این است که برخلاف برخی تبلیغاتی که توسط چند رسانه خاص صورت می‌گیرد ساترا آمده تا انحصار را بشکند. یعنی اجازه ندهند تولید و انتشار محتوا در نمایش خانگی در ذیل چند مجموعه خاص محدود شود و این نمایشگاه اجازه می دهد مردم با تمام رسانه های فراگیر آشنا شوند.
وی تاکید کرد: همه بخش‌های کوچک و متوسط باید این فرصت را داشته باشند که در زیست بوم صوت و تصویر فراگیر فعالیت کنند و این کار با رویکرد حمایتی که ساترا دارد انجام خواهد شد و ما در مجلس فکر می‌کنیم در آینده بتوانیم ان‌شاءالله شاهد ارتقای سطح کمّی و کیفی تولیدات نمایش خانگی باشیم.
وی در پایان با اشاره به تلاش‌های مجلس شورای اسلامی برای حمایت از حرکت‌های ساترا، تاکید کرد: ما در مجلس شورای اسلامی تلاش‌مان بر این است به این حضور کمک کنیم و بتوانیم به لحاظ قانونی و حقوقی بستری را فراهم کنیم که مجموعه ساترا در این زمینه بتواند فعالیت‌ها، سیاست‌ها و در حقیقت مسئولیت‌هایی را که برعهده دارد به صورت مشخص، محکم و موفق جلو ببرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *