11:16

محمد خزاعی طی احکام جداگانه ای هفت عضو شورای پروانه ساخت آثار سینمایی را منصوب کرد.
به گزارش ایسنا، سرانجام پس از مدتی تعطیلی و وقفه در کار شورای پروانه ساخت و گله‌مندی متقاضیانی که چند ماه است درخواست‌هایشان بدون پاسخ و بررسی مانده، رییس سازمان سینمایی برای اعضای جدید شورای پروانه ساخت حکم زد ولی فعلا از شورای پروانه نمایش خبری نیست اما گفته می شود بزودی معرفی می شوند.

طبق اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی طی احکام جداگانه‌ای هفت عضو شورای پروانه ساخت آثار سینمایی را منصوب کرده است.

براین اساس، سیدضیاء هاشمی، علیرضا معاف، پرویز شیخ طادی، سعید مستغاثی، محمدرضا هنرمند، پژمان لشگری‌پور و سید محمد حسینی به عنوان اعضای جدید شورای پروانه ساخت آثار سینمایی منصوب شدند.

در خبر منتشر شده از سوی سازمان سینمایی هیچ اشاره‌ای به سابقه افراد منصوب شده برای شورای پروانه ساخت نشده است ، به همین دلیل بجز نام‌های آشنا سینمایی‌، باید به اطلاعات درج شده در فضای مجازی اکتفا کرد.

علیرضا معاف دکترای علوم قرآن و حدیث دارد که پیش‌تر مشاور اسبق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و قائم مقامی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و معاون پژوهشی بنیاد سیاست پژوهی تمدن اسلام نیز در فعالیت‌هایش دیده می‌شود.
پرویز شیخ طادی کارگردان فیلم‌های سینمایی «روزهای زندگی»، «دفتری از آسمان»، «پشت پرده مه»، «شکارچی شنبه» و «امپراطور جهنم» بوده که فیلم آخر را به تهیه‌کنندگی خزاعی – رییس فعلی سازمان سینمایی – ساخته است.
سید ضیا هاشمی هم در کارنامه خود تهیه‌کنندگی فیلم‌های «عروس»، «روز شیطان»، «اعتراض»، «امیر» و «شوکران» را دارد.
سعید مستغاثی منتقد سینمایی است.
محمدرضا هنرمند کارگردان فیلم‌های «مرد عوضی»، «سمفونی نهم»، «دیدار»، «دزد عروسک‌ها» و «مومیایی 3» از دیگر اعضای شورا هستند.
پژمان لشگری‌پور نیز پیش‌تر مجری طرح فیلم‌های «بادیگارد» و «پابرهنه در بهشت» و «عقل سرخ» بوده است.
سیدمحمد حسینی هم احتمالا همان مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و مدیر گروه فیلم و سریال بنیاد روایت فتخ باید باشد که مهرماه امسال حکم خود را از رییس بنیاد روایت فتح گرفت.
محمد خزاعی همچنین، از تلاش‌ها و زحمات اعضاء قبلی شورای پروانه ساخت تقدیر و تشکر کرده است. در سال 1398 منوچهر شاهسواری، فریدون جیرانی، محمود اربابی، حسین کرمی، حسن بلخاری، جمال شورجه و مسعود نقاش زاده به عنوان اعضای شورای پروانه ساخت فیلم‌های سینمایی از وزیر وقت حکم گرفتند، اما در این مدت تغییراتی در نفرات شوراها ایجاد شده بود.
اولین جلسه شورای پروانه ساخت آثار سینمایی طی هفته جاری برگزار خواهد شد.
مدتی قبل خزاعی در گفت‌وگویی بیان کرده بود که قرار نیست در دوره او روند ساخت فیلم و ممیزی دشوارتر شود و درباره احتمال حذف پروانه ساخت هم گفته بود: درباره شورای پروانه ساخت تهیه‌کنندگان بحث‌هایی دارند مبنی بر اینکه چه ضرورتی دارد و اینکه می‌تواند بر عهده تهیه‌کننده‌ها باشد. من در جلسه با تهیه‌کننده‌ها گفتم برنامه‌هایشان را اعلام کنند و برای حذفش باید محاسن و معایب آن را کارشناسی کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *