12:30

فیلم جدید «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» در نخستین هفته اکران به فروش ۴۵۰ میلیون دلاری در گیشه جهانی دست یافت.
به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، فیلم ابرقهرمانی «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» محصول استودیو مارول کمپانی دیزنی در نخستین هفته نمایش خود در سینماهای آمریکا ۱۸۵ میلیون دلار و در مجموع در گیشه جهانی به فروش ۴۵۰ میلیون دلاری دست یافت تا دومین فروش آغازین فیلم‌های سینمایی از آغاز همه‌گیری کرونا تاکنون را رقم بزند.
عملکرد موفق این فیلم در گیشه یک پیروزی بزرگ برای هالیوود و سینمادارانی بود که پس از بیش از دو سال فراز و نشیب به سبب بحران جهانی کرونا، حالا آماده اکران فیلم‌های مهم سینمایی هستند که اکران آنها را به دلیل ترس از عدم استقبال مخاطبان به تعویق افتاده بود.
این فیلم به کارگردانی «سام ریمی» یازدهمین فروش آغازین سینمای آمریکا و هفتمین فروش آغازین آثار مارول «انتقام جویان: عصر اولتران» (۱۹۱.۳ میلیون دلار)، «پلنگ سیاه» (۲۰۲ میلیون دلار)، «انتقام‌جویان» (۲۰۷.۳ میلیون دلار)، «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» (۲۵۷.۷ میلیون دلار)، «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (۲۶۰.۱ میلیون دلار) و «انتقام‌جویان: آخر بازی» (۳۵۷.۱ میلیون دلار) را به نام خود ثبت کرد.
«دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» در تمامی بازارهای خارجی از جمله کشورهای آسیایی کره جنوبی و ژاپن در صدر فهرست فروش هفتگی قرار گرفت و اهمیت این بازارهای سینمایی با توجه به عدم اکران این فیلم در چین در مقطع کنونی، دوچندان شده است.
این فیلم دنباله «دکتر استرنج» (۲۰۱۶) است و بیست و هشتمین فیلم در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود که فیلم‌نامه آن را «مایکل والدرون» نوشته است. «بندیکت کامبربچ» نقش اصلی «استیون استرنج» را ایفا کرده و «الیزابت اولسن»، «چیویتل اجیوفور»، «بندیکت وانگ» و «ریچل مک‌آدامز» از جمله دیگر بازیگران این فیلم سینمایی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *