18:14

بروس ویلیس هنرپیشه آمریکایی و از ستاره‌های هالیوود که چندی پیش به دلیل ابتلا به بیماری آفازی، تصمیم به کناره‌گیری از بازیگری گرفت، اعلام کرد که حق جعل (دیپ فیلک – Deep Fake) خود را فروخته است. این امکان هست که او بتواند در مقطعی از زمان در پروژه دیگری در نقش جان مک‌کلین ظاهر شود.
به گزارش ایرنا، با این اقدام، بوریس ویلیس – Walter Bruce Willis که با نقش جان مک‌کلین در فیلم جان سخت – Die Hard به شهرت رسید، به نخستین ستاره بازنشسته هالیوود تبدیل شد که شبیه خود را فروخت تا از آن برای ایجاد یک دوقلو دیجیتال از طریق فناوری جعل عمیق(ویدیوهای دیپ فیک) استفاده شود.
دیپ فیک یا جعل عمیق تکنیکی برای ترکیب تصویر انسان مبتنی بر هوش مصنوعی است؛ ویدیوی جعلی، ترکیب فیلم‌های موجود و منبع است که فرد یا افرادی را درحال انجام یک کار در موقعیتی نشان می‌دهد که هرگز در واقعیت اتفاق نیفتاده است.
به نوشته تلگراف، ویلیس حق فروش شبیه خود را با شرکت آمریکایی Deepcake امضا کرده است؛ این شرکت می‌تواند نسخه‌های جعل عمیق این ستاره را برای استفاده در فیلم‌ها به صورت دیجیتالی تولید کند.
پیشتر، ویلیس در سال ۲۰۲۱ با استفاده از این فناوری در یک آگهی تبلیغاتی ظاهر شد که در آن زمان به نظر می‌رسید این ستاره هالیوود از این که به او «فرصت بازگشت به گذشته» داده می‌شود هیجان‌زده است.
به نوشته مووی وب، هم اینک روشن نیست که قرارداد ویلیس با دیپ فیک در آینده چه مسیری را طی خواهد کرد اما آنچه محرز است این است که حرفه بازیگران به سن یا حتی مرگ محدود نمی‌شود.
با توجه به استفاده شدید کمپانی دیزنی از فناوری دیپ فیک که در زمان حاضر هم حق فیلم‌های جان سخت را در اختیار خود دارد، این امکان هست که ویلیس بتواند در مقطعی از زمان در پروژه دیگری در نقش جان مک‌کلین ظاهر شود.
بازیگر جان سخت که از نیروهای محرکه فیلم‌های اکشن در دهه ۸۰ محسوب می‌شود اکنون می‌تواند پیشگام این برنامه بازنشستگی برای بسیاری از دیگر بازیگران باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *