13:36

با پایان ششمین روز طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰»، ۴۱۷ هزار و ۷۳۶ نسخه کتاب در کتابفروشی‌های عضو طرح به ارزش بیش از ۲۴ میلیارد تومان در سراسر کشور به فروش رسید.
به گزارش ایرنا، در حالیکه طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» امروز (جمعه، ۱۵ مرداد) به پایان می‌رسد؛ تاکنون ۴۱۷ هزار و ۷۳۶ نسخه کتاب به ارزش ۲۴۴ میلیارد و ۷۸ میلیون و ۱۷۲هزار و ۸۰۹ ریال در ۹۷۴ کتابفروشی از ۳۱ استان کشور به فروش رسیده است.
همچنین در این طرح تاکنون، استان تهران با فروش ۶۵ هزار و ۸۰۱ نسخه کتاب، خراسان رضوی با فروش ۴۷ هزار و ۶۳۷ نسخه کتاب و اصفهان با فروش ۴۱ هزار و ۲۲۶ نسخه کتاب به ترتیب سهم ۱۶، ١٢ و ١١ درصدی در فروش کتاب داشته‌اند.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می‌توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت کنند. در این طرح ها که با نام طرح های فروش فصلی مشهور شده اند، توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی هایی که شرایط لازم را داشته باشند انجام می‌شود که آن‌ها می توانند کتاب های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.
تاکنون بیش از ۱۷ طرح فصلی کتاب برگزار شده و هجدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب)، با عنوان «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» از نهم تا پانزدهم مرداد، در کتابفروشی‌های عضو طرح سراسر کشور برگزار می‌شود.
در طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ خریداران می‌توانند تا پایان وقت امروز (پانزدهم مردادماه) با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح،‌ تا سقف ۲۰۰ هزار تومان کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با یارانه ۲۰ درصدی بخرند. اسامی و مشخصات کتابفروشی‌های عضو طرح به تفکیک هر استان بر روی نشانی tarh.ketab.ir قابل مشاهده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *