14:22

رییس انجمن صنفی مدیران تولید بیان کرد رکود در سینما ربطی به شیوع ویروس کرونا ندارد.
محمدرضا منصوری رییس انجمن صنفی مدیران تولید سینما به مهر گفت: حرفه سینما نیز مانند دیگر حرفه‌های فعال در جامعه است و نگاهی که به کرونا و معضلات آن در شغل‌های دیگر وجود دارد، در این شغل نیز هست. در حال حاضر اعضای جامعه سینمایی کشور نیز همانند دیگر اقشار مختلف جامعه یا دوزهای واکسن خود را کامل دریافت کرده‌اند و یا بزودی دریافت می‌کنند.
وی بیان کرد: مساله این است که در حال حاضر شیوع ویروس کرونا تغییر و تاثیری در صنعت سینما ندارد. البته نباید فراموش کرد که هرچند واکسن‌ها در حال دریافت است اما نباید رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراموش شود، به همین دلیل باید پروتکل‌های بهداشتی از سوی تمامی صنوف در سینما رعایت شود.
رییس انجمن صنفی مدیران تولید سینما ادامه داد: همچنین باید این مساله را مدنظر قرار داد که هنگام امضای قراردادهای مختلف، افراد چند دوز از واکسن خود را دریافت کرده‌اند و باید به این مسائل توجه ویژه نشان داد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره احتمال افزایش تولیدات با واکسینه شدن جامعه در حوزه سینما تاکید کرد: در واقع می‌توان گفت افزایش واکسیناسیون تاثیری در سطح تولیدات نداشته است، طی ماه‌های گذشته تولید در شبکه نمایش خانگی افزایش داشته است و همچنان عمده نیروی انسانی سینما مشغول فعالیت در شبکه نمایش خانگی هستند.
منصوری گفت: امیدوارم سطح تولید در سینمای ایران افزایش پیدا کند اما اینکه چه زمانی این اتفاق رخ دهد، ربطی به کرونا ندارد. چرا که رکودی که در سینما وجود دارد در حال حاضر مربوط به عدم سرمایه گذاری در سینما است و باید دید که دولت چه سیاست‌هایی را در این زمینه دنبال می‌کند. به همین دلیل باید به سرمایه گذار بخش خصوصی و دولتی زمان لازم داده شود تا با برنامه‌ریزی مناسب در این حوزه ورود پیدا کند.
وی بیان کرد: در شرایط فعلی سطح تولید در سینمای ایران کاهش پیدا کرده و بعید می‌دانم که طی ۲ ماه آینده اتفاق شگفت‌انگیزی در سینما رخ دهد و احتمالاً همان ریتم تولیدی که از ابتدای سال آن را دنبال می‌کرد ادامه می‌یابد و این روند تغییر نمی‌کند.
این مدیر تولید توضیح داد: تاکید می‌کنم مساله اصلی این است که رکود سینما هیچ ربطی به کرونا ندارد، امیدوارم با توجه به برنامه‌ریزی‌ای که برای گیشه و اکران فیلم‌ها داشته‌اند سینما باردیگر رونق بگیرد و بتوانیم شاهد افزایش تولیدات باشیم. البته بی شک چنین رونقی در تولید احتمالاً بعد از جشنواره فیلم فجر و یا اجرایی شدن سیاست‌های دولت در حوزه سینما خواهد بود.
منصوری در پایان گفت: البته با توجه به اینکه جشنواره فیلم فجر طی ماه‌های آینده برگزار می‌شود و همچنان فیلم‌هایی که از سال گذشته و یا در طول سال جاری تولید شده وجود دارد، احتمال کسری فیلم در جشنواره فیلم فجر وجود ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *