12:37

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد (سید عزت‌الله) ضرغامی حمایت از بخش خصوصی صنعت گردشگری است و اعتقاد دارد راه برون‌رفت از مشکلات این صنعت همکاری نزدیک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بخش خصوصی است.
محمدرضا دشتی اردکانی در گفت‌وگو با ایرنا درباره برنامه‌های سید عزت‌الله ضرغامی گزینه پیشنهادی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در جلسه‌ای که هفته گذشته با آقای ضرغامی داشتیم و برنامه‌هایی که تشریح کرد، به بخش خصوصی کاملا اعتقاد دارد و رویکردش بکارگیری و حمایت از بخش خصوصی است زیرا می‌داند و معتقد است راه برون‌رفت وزارتخانه از مشکلات که پیش‌روی صنعت گردشگری است تعامل و همکاری بخش خصوصی است.
رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر بخش خصوصی حوزه گرشگری وارد میدان نشود و در برنامه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جایگاه فکری و اجرایی نداشته باشد، حتما این وزارتخانه در برنامه‌های آینده خود موفق نخواهد شد.
وی به سخنان امروز آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهوری در مجلس اشاره کرد و گفت: اینکه رییس‌جمهوری با این صراحت بر توسعه گردشگری تاکید می‌کند، ‌ نشان می‌دهد دولت سیزدهم به مباحث، ظرفیت‌ها و حل مشکلات صنعت گردشگری توجه ویژه و رویکرد حمایتی و توسعه‌ای دارد و قطعا وزارت ضرغامی می‌تواند راه‌گشای مسائل این صنعت خواهد بود.
نماینده مردم اردکان در مجلس، ضرغامی را مدیری توانمند، با تجربه، توسعه‌گرا و تحول‌گرا دانست و افزود: امیدوارم وی با استفاده از نخبگان اصناف مختلف در هر سه بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ‌فصل جدیدی از همکاری نزدیک با بخش خصوصی به ویژه در صنعت گردشگری را آغاز و با جوان‌گرایی در ساختار و تشکیلات، این وزارتخانه را به یکی از وازتخانه‌های موفق دولت سیزدهم تبدیل کند.
دشتی اردکانی اظهار داشت: فعالان بخش خصوصی گردشگری در ۱۸ ماه شیوع کرونا خسارت‌های اقتصادی و مالی زیادی دیده اند. عده زیادی از جمله راهنمایان گردشگری بیکار و خانه‌نشین شده‌اند، این موارد را در جلسه فراکسیون گردشگری مجلس با آقای ضرغامی در میان گذاشتیم. خوشبختانه وی هم آمار و اطلاعات دقیقی داشت و هم برای مقابله با این چالش بزرگ و کمک به صنعت گردشگری، برنامه حمایتی خوبی تدوین کرده است. فقط دولت و مجلس هم باید در کنار این وزارتخانه به عبور از بحرانی که کرونا برای گردشگری ایجاد کرده کمک کنند.
وی بر همکاری و هماهنگی کامل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد و گفت: اگر درست برنامه‌ریزی و آموزش داده و دستورالعمل‌ها با دقت اجرا شود برنامه سفرهای ایمن می‌تواند برای گردشگران داخلی و خارجی در کشور عملیاتی شود.
دشتی اردکانی خاطرنشان کرد: ضرغامی برای نجات صنعت گردشگری باید همه بدنه دولت را با وزارتخانه همراه کند و با شناختی که از توان مدیریتی و دغدغه‌ای که نشان داد مطمئنم حمایت همه‌جانبه دولت را برای کمک به بخش خصوصی صنعت گردشگری، جلب خواهد کرد.
رییس فراکسیون گردشگری مجلس ضرغامی را چهره‌ای شناخته‌شده برای نمایندگان دانست و افزود: مسئله مهم در گردشگری، اقتصاد گردشگری است و کشورمان هم زمینه‌های زیادی برای توسعه‌یافتگی در حوزه اقتصاد گردشگری دارد. برای تحقق اقتصاد بدون نفت می‌توان اقتصاد گردشگری را دنبال کنیم که با توانمندی مهندس ضرغامی این کار دنبال خواهد شد و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به جایگاه شایسته‌ و بایسته خواهد رسید.

سیدعزت‌الله ضرغامی از سوی رییس‌جمهوری به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مجلس معرفی شده است؛ او هفته گذشته در چهار روز کاری در ۱۴ کمیسیون و ۵ فراکسیون مجلس شورای اسلامی حضور یافت و رویکردها و برنامه‌های خود را برای مدیریت این وزارتخانه تببین کرده است.
در صورت رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ضرغامی، او سکان‌دار وزارتخانه‌ای می‌شود که گردشگری به عنوان یکی از حوزه های آن در ۱۸ ماه گذشته و شیوع کرونا با خسارتی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومانی مواجه است، بسیاری از فعالان این صنعت از مدیران دفاتر خدمات تا راهنمایان گردشگری یا خانه‌نشین شده‌ یا تغییر شغل داده‌اند؛ کارگاه‌های هنرهای سنتی و فروشگاه‌های صنایع‌دستی تعطیل و بسیاری از صاحبان مشاغل کاملا بیکار شده‌اند.
همچنین بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری از روز گذشته (شنبه ۳۰ مرداد) در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است.
رییس‌جمهوری در سخنانی در دفاع از معرفی ضرغامی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در جلساتی که با مهندس ضرغامی داشتم، نگاه او در خصوص مسئله گردشگری، معرفی فرهنگ اسلامی و ایرانی در گردشگری و از سوی دیگر اقتصاد گردشگری بوده که بسیار مهم است.
وی ضرغامی را چهره‌ای شناخته‌شده برای نمایندگان مجلس دانست و افزود: مسئله مهم در گردشگری، اقتصاد گردشگری است و کشورمان زمینه‌های زیادی برای توسعه‌یافتگی در حوزه اقتصاد گردشگری دارد. برای تحقق اقتصاد بدون نفت می توان که اقتصاد گردشگری را دنبال کنیم که با توانمندی که مهندس ضرغامی دارد، این کار دنبال خواهد شد و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به جایگاه بایسته و شایسته‌ای خواهد رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *