11:09

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، روند ابتلا به کرونا در تهران را همچنان صعودی اعلام کرد و گفت: تعداد مراجعات سرپایی به مراکز درمانی بسیار افزایش یافته است.
دکتر جلیل کوهپایه‌زاده در گفت‌و‌گو با ایرنا در پاسخ به این پرسش که آیا هفته آینده وضعیت کرونا در تهران روند کاهشی خواهد داشت، اظهار داشت: بعید می‌دانم که با کاهش وضعیت بیماری در این هفته و هفته آینده مواجه شویم.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم همین وضعیت را در تهران حفظ کنیم به نظر می رسد موفق عمل کرده ایم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران به راه اندازی کلینیک های خدمات سرپایی در تهران اشاره کرد و گفت: روزانه تعداد زیادی از بیماران برای دریافت خدمات به این مراکز مراجعه می کنند.
کوهپایه زاده با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کلینیک خدمات سرپایی در استان تهران فعال هستند، ابراز امیدواری کرد که برای ارایه خدمات بهتر درمانی به بیماران کرونایی بتوانیم این مراکز را افزایش دهیم.
وی به افزایش تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در تهران اشاره کرد و گفت: این اقدام زمینه افزایش واکسن کرونا را فراهم کرده است و می تواند مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا را به حداقل برساند.

گفتنی‌ست ویروس کرونا خیز پنجم را از ابتدای تیر ماه از جنوب کشور به سمت مرکز کشور آغاز کرد و اکنون ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

براساس آمار روز گذشته وزارت بهداشت، ۵۴۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در کشور و در خیز پنجم کرونا جان خود را از دست دادند، به عبارتی تلفات کرونا در ایران رکورد زد و مجموع جان‌باختگان بیماری کرونا در ایران به ۹۴ هزار و ۱۵ نفر رسیده است.

این در حالی است که بالاترین آمار فوتی های روزانه کرونا در ایران در ۱۹ ماه گذشته مربوط به ششم اردیبهشت ۱۴۰۰ با ۴۹۶ فوتی بوده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از روز شنبه 16 مرداد تا روز ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۳۹ هزار و ۶۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که چهار هزار و ۱۰۲ نفر از آنها بستری شدند. همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور در مدت شیوع به چهار میلیون و ۱۵۸ هزار و ۷۲۹ نفر رسید.

بر اساس این گزارش، ۶ هزار و ۴۶۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون سه میلیون ۵۳۹ هزار و ۳۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

تا کنون ۱۲ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۵۸۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۷۲ هزار و ۳۷۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۹۵۸ دُز رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *