18:03

ششمین روز جشنواره ونیز، روز نمایش فیلم‌های متوسط است که تا پیش از این، بر روی کاغذ، وسوسه چندانی را در مخاطب برای استقبال ایجاد نمی‌کردند مگر اینکه در ادامه بتوانند در مقام غافل‌گیری، اتفاق‌هایی را در این جشنواره رقم بزنند.
به گزارش ایرنا از ونیز، قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان، پس از یک شروع خوب، حالا به یک سکون رسیده است و اخبار غافلگیرکننده‌ چندانی از آن مخابره نمی‌شود.
روز ششم ونیز ۲۰۲۲، با بنشی‌های اینیشرین آغاز می‌شود. نام مارتین مک‌دونا کافی است تا شاخک‌های علاقمندان به سینما، مخصوصا دوستداران کمدی سیاه، برای تماشای این فیلم و پیگیری اخبار آن، به فعالیت درآید.
اما آنچه بیش از هر چیزی برای طرفداران مک‌دونا، جالب توجه است، استفاده از زوج فیلم بروژ یعنی کالین فرل و برندن گلیسون است. فیلمی که قرار است فارغ از این اتفاق، بزرگ‌ترین اثر بصری این کارگردان محبوب نیز باشد.
مک‌دونا، برای مرتبه دوم است که در ونیز حضور می‌یابد. این کارگردان که برای نخستین‌بار، موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه برای سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری شده بود، حالا با این فیلم، درصدد به جریان انداختن اتفاق‌ها و افتخارآفرینی‌های بزرگ‌تر در ونیز و البته فصل جوایز است.
درام رازآلود دختر ابدی نیز دیگر فیلم بخش مسابقه است که در این روز، به روی پرده می‌رود. جوانا هاگ که پس از درام تحسین‌شده سوغاتی، عادت دارد فیلم‌هایش را به شکلی غیرمنتظره و به دور از جریان رسانه‌ای بسازد، این‌بار هم با دختر ابدی، مخاطبان سینمای خود را غافلگیر کرده است.
البته که تمام پشتوانه این فیلم، اعتبار نام کارگردان و البته سوژه وسوسه کننده‌اش است که طی آن، زنی میان‌سال به همراه مادر پیرش به خانه قدیمی‌شان بازمی‌گردند و با اسرار عجیبی مواجه می‌شوند.
آخرین فیلم بخش مسابقه امروز، زندگی عاشقانه است.کوجی فوکادا را نابغه دهه اخیر سینمای ژاپن نام نهاده‌اند. فیلمسازی که بیش از هر فرد دیگری، سینمای ژاپن را طی یک دهه اخیر، در سطح جهانی با موفقیت مواجه کرده است.
فوکادا که با زندگی عاشقانه، نخستین حضور خود را در جشنواره ونیز تجربه می‌کند، یک فیلم رومنس را به ونیز ارائه داده است؛ اتفاقی که با توجه به سابقه ونیز در عدم‌‍رغبت برای تحسین آثار عاشقانه، خیلی بعید به نظر می‌رسد که فیلم بتواند، افتخارآفرینی چندانی را در این فستیوال رقم بزند. بنابراین چشم فوکادا، بیش از ونیز، به فصل جوایز خواهد بود. هرچند که این فیلم، نتوانست به عنوان نماینده سینمای کشورش، راهی اسکار ۲۰۲۳ شود.
نمایش این ۳ فیلم طی ششمین روز ونیز ۲۰۲۲، سبب شده تا این روز، به روز آثار متوسط این فستیوال شناخته شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *