11:49

کارگردان نمایش «دومینوی دزد، رُزی و نویسنده» ضمن تشریح شرایط سخت تولید این اثر نمایشی در سایه کرونا گفت: در این نمایش تلاش کردم تا با نگاهی به مساله تنهایی، ‌داستانی را ارائه دهم که علاوه بر جذابیت بتواند با سپری کردن این روزهای کرونا زده مخاطبان نیز ارتباط برقرار کند.
نمایش دومینوی دزد، رُزی و نویسنده به نویسندگی و کارگردانی ریحانه چزانی از یکشنبه شب (۱۰ مرداد) به مدت ۱۰ شب در سالن نمایش مهرگان تهران روی صحنه است. در این نمایش مجتبی شجاعی‌زاده، فرهاد قدیم‌خانی و ریحانه چزانی به ایفای نقش می‌پردازند.
ریحانه چزانی در گفت و گو با ایرنا، درباره نمایش دومینوی دزد، رُزی و نویسنده گفت: نوشتن این نمایشنامه از تعطیلات فروردین ۱۴۰۰ آغاز و پیش تولید این نمایش نیز حدود ۴ ماه پیش با تنظیم متن، انتخاب بازیگران و تمرین های مستمر پیگیری شد و در نهایت از یکشنبه (۱۰ مرداد ماه) اجرای عمومی خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به آنکه متأسفانه تولید این نمایش نیز مانند دیگر بخش‌های زیست امروز تمام افراد در سایه کرونا خالی از فراز و فرود نبود خاطرنشان کرد:‌ گسترش شیوع ویروس کرونا، تعطیلی پلاتوها برای تمرین و توقف روند تمرین تا اجرا و پیک‌های مکرر کرونا که وقفه‌های چند مرحله ای را در برداشت در روند تولید این اثر تأثیر گداشت.
چزانی در خصوص محتوای این نمایش گفت: ژانر این نمایش در واقع کمدی-درام و داستان زندگی اسکات، نوینسده‌ای است که به تنهایی با گربه خود زندگی می‌کند و این تنهایی در واقع موضوع اصلی نویسنده -قهرمان- این اثر است که علاقه زیادی به کتاب، فیلم و نویسندگی دارد. اما، در نقطه مقابل پدرش به شدت با نویسنده شدن او مخالف است زیرا اسکات از کودکی در قصابی پدرش مشغول کار بوده است.

وی افزود: در جریان این نمایش دو کاراکتر دزد و رُزی (دختری کافه گرد) نیز به صورت اتفاقی به خانه اسکات و زندگی تنهای او اضافه می‌شوند و با وجود استقبال اسکات از این دو نفر اما مساله آغاز درام جایی شکل می‌گیرد که این دو به موضوع اصلی این نمایش که تنهایی این نویسنده است دامن می‌زند. در ادامه این داستان نیز نویسنده به دلیل عدم پرداخت مالیات از سوی یک فرد در جریان همان شب تهدید به مرگ می شود و با ایجاد یک فضای درام در این نمایش به مسیر متن منتهی می شود.

وی در پایان اشاره کرد: این نمایش از ۱۰ مرداد به مدت ۱۰ شب، ساعت ۸ شب به اجرا در می‌آید و از همه مخاطبان علاقه‌مند به تئاتر دعوت می‌کنم به دیدن این نمایش بیایند. امیدوارم لحظات خوب و بیادماندنی نیز از این نمایش به یادگار ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *