10:39

ایرج راد بازیگر و کارگردان تئاتر با ابراز تاسف از درگذشت حمید لبخنده درباره تجربه همکاری‌اش در ۲ سریال «در پناه تو» و «در قلب من» با وی خاطراتی را تعریف کرد.
ایرج راد بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با مهر درباره تجربه همکاری با زنده یاد حمید لبخنده که روز گذشته دار فانی را وداع گفت، عنوان کرد: من خبر درگذشت حمید لبخنده را همین چند دقیقه قبل شنیدم و بسیاربسیار از درگذشت وی متاسفم. حمید لبخنده از هنرمندان عزیزی بود که سال‌های سال بدون هرگونه حاشیه تلاش کرد با آرامش کامل زندگی و کار هنری خود را ادامه دهد.
وی ادامه داد: حمید لبخنده سال‌ها با استاد سمندریان کار می‌کرد و از هنرمندان بسیار توانای تئاتر بود و در این زمینه فعالیت‌های زیادی داشت. من در ۲ سریال «در پناه تو» و «در قلب من» با حمید لبخنده همکاری داشتم که هر ۲ مجموعه از کارهای موفق تلویزیون در زمان خودشان بود. حمید لبخنده چه از نظر اخلاقی و چه رفتاری، انسانی نمونه و هنرمندی توانا و ارزشمند بود. حضور در هر ۲ سریال و همکاری با لبخنده برای من بسیار پرخاطره است. آرامش و رفاقتی که در گروه وجود داشت مثال‌زدنی بود. حمید همانند نامش که لبخنده بود همیشه لبخند به لب داشت و با متانت و انسانیت با همه عواملش برخورد می‌کرد.
این کارگردان تئاتر یادآور شد: حمید لبخنده از جمله هنرمندانی بود که نظم و انضباط برایش حائز اهمیت بود که این ویژگی‌ها از تربیت تئاتری‌اش نشات می‌گرفت. تمام برنامه‌ریزی‌ها و انتخاب‌های لبخنده در سر کار از لباس و لوکیشن گرفته تا ارتباط با بازیگران و عوامل همگی حساب شده بود که من در طول دوران کاری‌ام بسیار کم فردی را با چنین خصوصیاتی دیدم. هیچگاه پرداخت‌هایی که قرار بود به بازیگران و عوامل بپردازد به تعویق که نمی‌افتاد هیچ، همیشه یک هفته زودتر از موعد مقرر دستمزد بچه‌ها را در پاکت می‌گذاشت و با احترام به تک‌تک عوامل پرداخت می‌کرد.
راد متذکر شد: در ۲ تجربه همکاری که با لبخنده داشتم هیچ‌گونه برخورد و درگیری در پشت صحنه نداشتیم و همه چیز در آرامش انجام می‌شد. حمید لبخنده یک انسان واقعی بود و همیشه سعی کرد خدمتگزار تئاتر باشد و بعد از فوت حمید سمندریان نیز مدیریت آموزشگاه سمندریان را برعهده گرفت.
بازیگر نمایش «مرده‌های بی ‌کفن و دفن» در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: لبخنده هنرمندی والا بود که بدون هیچ حاشیه‌ای فعالیت می‌کرد و من بسیار از فوت وی متأسف هستم. همیشه این سوال برایم مطرح بود که چرا کارگردانی به این موفقی و با این همه توانمندی و شناخت و دانش دیگر کار نکرد. روحش شاد و یادش گرامی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *