10:23

رمان «آیلین» نوشته آتوسا مشفق با بازی یکی از بازیگران مشهور هالیوودی جلوی دوربین می‌رود.
به گزارش ایرنا به نقل از سینمااکسپرس، آن هتوی و توماسین مک کنزی در اقتباس سینمایی رمان آیلین از آتوسا مشفق، نویسنده سرشناس ایرانی-اوکراینی، با هم همبازی شدند.
ساخت این فیلم در حال حاضر در نیوجرسی آمریکا در حال انجام است.
آیلین رمان اول مشفق است که در سال ۲۰۱۵ توسط انتشارات پنگوئن منتشر شد و به فهرست ۶ نامزد نهایی جایزه ادبی بوکر راه یافت.
آیلین که به همت مهدی موسوی، کاوان بشیری و گلاره جمشیدی به فارسی ترجمه شده، داستان دختری ۲۴ ساله و غمگین است که در زندان کار می‌کند و روایتگر اتفاقی که در زمستان سرد سال ۱۹۶۳ در ماساچوست برای این دختر می‌افتد.
آتوسا مشفق از پدری ایرانی و مادری کروات به دنیا آمده و هم‌اکنون در آمریکا زندگی می‌کند. این نویسنده جوان از سال ۲۰۱۲ تاکنون با مجله پاریس ریویو همکاری و بسیاری از داستان‌های کوتاهش را در این مجله منتشر می‌کند. مشفق در سال ۲۰۱۳ کمک‌هزینه تحصیلی دانشگاه استنفورد را به دست آورد و در سال ۲۰۱۴ برای کتاب مک‌گلو در فهرست نهایی جایزه بوکر قرار گرفت.
وی در سال ۲۰۱۶ و برای کتاب آیلین موفق به دریافت جایزه بنیاد همینگوی شد. از این نویسنده چندین مقاله نیز در مجله نیویورکر منتشر شده است.
مشفق نویسنده‌ای شناخته‌شده در جهان ادبیات غرب است و برخی از نامزدهای جایزه من‌بوکر مانند دیزی جانسون و پاتریک دوویت و همچنین دیوید سداریس در مصاحبه‌هایی که با رسانه‌های غربی مانند لیت‌هال و نیویورک تایمز داشته‌اند آثار مشفق را برای خواندن پیشنهاد داده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *