11:04

درآمد گیشه انگلیس در سال ۲۰۲۱ با ۸۵ درصد رشد به ۸۱۱ میلیون دلار رسید.
به گزارش ایرنا به نقل از ورایتی، به استناد گزارش سالانه شرکت بازاریابی و تجزیه و تحلیل کام اسکور مجموع درآمد گیشه سینماها در انگلیس و ایرلند در سال ۲۰۲۱ با رشد ۸۵ درصدی از ۴۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۰ به ۸۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار رسید. با وجود این افزایش قابل توجه، درآمد این گیشه هنوز با دوران پیش از کرونا اختلاف فاحشی دارد؛ درآمد سالانه گیشه انگلیس در ۵ سال پیش از سال ۲۰۲۰ هرساله از مرز ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون پوند (۱ میلیارد و ۷۶۶ میلیون دلار) تجاوز می‌کرد.
سینماهای انگلیس و ایرلند در ۱۹ هفته اول سال ۲۰۲۱ تعطیل بودند و از ۱۷ مه (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) بازگشایی شدند اما برخلاف سال ۲۰۲۰ که سینماها بارها به ناچار تعطیل شدند، در سال ۲۰۲۱ خبری از تعطیلی‌های اجباری نبود.
سینماماشین‌ها نقش قابل توجهی در افزایش درآمد گیشه انگلیس داشتند؛ در سال ۲۰۲۰ سی‌ویک سینماماشین در انگلیس و ایرلند آغاز به کار کردند. در سال ۲۰۲۱ هشت مورد از این سینماها به کار خود ادامه دادند و ۶ سینماماشین جدید به آنها اضافه شدند. این ۱۴ سینماماشین بیش از ۱ میلیون پوند برای گیشه درآمد داشتند.
به استناد این گزارش، در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۴۹۷ فیلم جدید روی پرده سینماهای انگلیس و ایرلند رفتند در حالی که در سال ۲۰۲۰ تنها ۴۴۴ فیلم در این سینماها اکران شد. از اواسط ماه مه تا دسامبر سال ۲۰۲۱ تعداد فیلم‌های اکران شده در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹، کاهشی ۲۰ درصدی را تجربه کرد. کارشناسان کام اسکور پیش‌بینی می‌کنند آمار فیلم‌های اکران شده در این گیشه اروپایی در سال ۲۰۲۲ به حجم معمول خود بازگردد که اوج خود را با اکران ۹۳۸ فیلم در سال ۲۰۱۹ تجربه کرد.
جدیدترین فیلم از مجموعه فیلم‌های جاسوسی جیمز باند با نام زمانی برای مردن نیست پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۱ در گیشه انگلیس و ایرلند بود. این فیلم با ۹۶ میلیون و ۵۰۰ هزار پوند فروش پس از جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (۱۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار پوند) و اسکای فال (۱۰۳ میلیون و ۲۰۰ هزار پوند) سومین فیلم پرفروش تاریخ انگلیس شد. فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست که هنوز روی پرده است نیز با ۷۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش دومین فیلم پرفروش سال در انگلیس شد.
در ادامه فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه انگلیس را در سال ۲۰۲۱ مشاهده می‌کنید:
۱. زمانی برای مردن نیست (یونیورسال): ۹۶ میلیون و ۵۰۰ هزار پوند
۲. مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (سونی): ۷۴ میلیون و ۸۰۰ هزار پوند
۳. تل ماسه (برادران وارنر): ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار پوند
۴. شانگ‌چی و افسانه ده حلقه (دیزنی): ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار پوند
۵. پیتر خرگوشه ۲ (سونی): ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار پوند
۶. بیوه سیاه (دیزنی): ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار پوند
۷. ونوم: بگذارید کارنیج بیاید (سونی): ۱۸ میلیون پوند
۸. مرد آزاد (دیزنی): ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار پوند
۹. سریع و خشن ۹ (یونیورسال): ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار پوند
۱۰. جاودانه‌ها (دیزنی): ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار پوند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *