15:55

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رتبه سوم «پرفروش‌ترین ناشران» اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران را از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران دریافت کرد. معرفی هیأت‌داوران بخش پویانمایی مسابقه فیلم‌نامه و نمایش‌نامه کانون از دیگر خبرهای امروز این نهاد است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به گفته مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون پرورش فکری، در اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیش از ۲۲۰۰ ناشر مشارکت داشتند و کانون با توزیع و فروش ۲۳هزار و ۴۷۳ جلد کتاب به عنوان سومین ناشر پرفروش معرفی شد.
رضا برنگی افزود: پس از انتشارات قدیانی و انتشارات افق، کانون به عنوان پرفروش‌ترین ناشر این نمایشگاه از سوی خانه کتاب و ادبیات معرفی شد.
مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون تصریح کرد: سه کتاب تو لک‌لکی یا دارکوب؟ به نویسندگی و تصویرگری علی خدایی، بجو بجو هیولای کتاب‌خواربه نویسندگی و تصویرگری اما یارلت و ترجمه مریم فیاضی و از این طرف نگاه کن به نویسندگی و تصویرگری علی خدایی به ترتیب جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها در نمایشگاه مجازی کتاب تهران بودند.

او گفت: کانون پرورش فکری در بخش پرفروش‌ترین ناشران کتاب‌های کودک و نوجوان نیز رتبه دوم را پس از انتشارات قدیانی به دست آورد.

مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون یادآور شد که کانون در بخش پرفروش‌ترین ناشران کتاب‌های تألیفی نیز پس از انتشارات قدیانی، سوره مهر و دفتر نشر معارف، رتبه چهارم را از آن خود کرد. بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته از نحوه ارسال و پشتیبانی کتاب‌های توزیع شده، کانون پرورش فکری در صدر ناشرانی بود که کمترین میزان مشکل در ارسال و بالاترین رضایت‌مندی را نزد مخاطبان خود در بین ناشران داشته است.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در نمایشگاه بعدی کتاب تهران چه به‌صورت مجازی و چه حضوری، کانون پرورش را در صدر اولین جایگاه فروش و توزیع کتاب در کشور برسانیم.
سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا دهم بهمن‌ ۱۳۹۹ از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.
هیأت داوران بخش پویانمایی پنجمین مسابقه فیلم‌نامه و نمایش‌نامه کودک و نوجوان کانون پرورش فکری از سوی دبیرخانه این رویداد هنری معرفی شدند.
معین صمدی، تهیه کننده، نویسنده و کارگردان فیلم‌های انیمیشن و بازی‌های ویدیویی، مدرس انیمیشن، داور جشنواره‌های انیمیشن، نایب رییس انجمن صنفی انیمیشن و دبیر جشن مستقل انیمیشن ایران، حمیدرضا حافظی، مدرس دانشگاه، نویسنده و کارگردان فیلم‌های داستانی کوتاه، بلند، سریالی زنده و انیمیشن و عضو کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران، حامد جعفری، تهیه کننده سینما و تلویزیون، داور و عضو هیئت انتخاب جشنواره‌های مختلف و رئیس هیئت ‌مدیره استودیو هنر پویا، هیأت داوران بخش پویانمایی این مسابقه را تشکیل می‌دهند.
بر همین اساس هیأت داوران بخش پویانمایی، ‌۱۹ فیلم‌نامه‌ پویانماییِ برتر که در مرحله‌ اول پنجمین مسابقه فیلم‌نامه و نمایش‌نامه کودک و نوجوان را از سوی هیأت انتخاب اعلام شده بود، داوری کردند.
پنجمین مسابقه‌ فیلم‌نامه و نمایش‌نامه‌ کودک و نوجوان در دو مرحله صورت گرفت، ابتدا طرح‌های ارسالی با توجه به شرایط مسابقه از سوی هیات انتخاب بررسی و آثار برتر معرفی شدند.
در مرحله دوم نیز صاحبان آثار برتر یک ماه فرصت داشتند تا نسخه اصلی پویانمایی خود را برای داوری پایانی به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *