13:48

فهرست نامزدهای جایزه انیمیشن «آنی ۲۰۲۲» درحالی اعلام شد که انیمیشن «رایا و آخرین اژدها» بیشترین تعداد نامزدی‌ در شاخه‌های مختلف را به خود اختصاص داد.
به گزارش ایرنا به نقل از هالیوود ریپورتر، شاخه لس‌آنجلس انجمن بین‌المللی فیلم انیمیشن دیروز (سه‌شنبه، ۳۰ آذر) فهرست نامزدهای چهل و نهمین دوره از جوایز انیمیشن آنی برای بهترین پویانمایی‌های سال را اعلام کرد و انیمیشن رایا و آخرین اژدها از استودیو انیمیشن سازی والت دیزنی با کسب ۱۰ نامزدی در شاخه‌های مختلف پیشتاز نامزدهای دوره حاضر از این جوایز شد.
رایا و آخرین اژدها درباره سرزمینی خیالی به نام کوماندراست که مدت‌ها قبل انسان‌ها و اژدهایان در آن در کنار هم به خوبی و خوشی زندگی می‌کردند تا این که پای هیولاهایی پلید به این سرزمین باز شد و اژدهایان خود را فدا کردند تا انسان‌ها را نجات دهند. حالا با گذشت ۵۰۰ سال از آن زمان، این هیولاها دوباره بازگشته‌اند و جنگجویی به نام رایا ماموریت می‌یابد تا با پیدا کردن آخرین اژدهای باقی مانده تهدید این هیولاها را برای همیشه از بین ببرد.
انیمیشن افسون از همین استودیو با کسب ۹ نامزدی در رتبه دوم پدیده‌های آنی ۲۰۲۲ قرار گرفت و انیمیشن‌های لوکا از پیکسار و میچل‌ها علیه ماشین‌ها از نتفلیکس هر کدام ۸ نامزدی به دست آوردند.
سرمایه‌گذاری نتفلیکس در حوزه پویانمایی بالاخره نتیجه داد؛ این کمپانی در چهل و نهمین دوره جوایز آنی در مجموع ۵۱ نامزدی به دست آورد و دیزنی با ۲۹ نامزدی در جایگاه دوم قرار گرفت.
در ادامه فهرست نامزدهای این دوره از جوایز آنی را مشاهده می‌کنید:

بهترین انیمیشن بلند
افسون، لوکا، رایا و آخرین اژدها، آواز ۲، میچل‌ها علیه ماشین‌ها

بهترین انیمیشن بلند مستقل
بِل، فرار، بخت با بانو نیکوکو است، پمپوی سینمادوست، اجلاس خدایان

بهترین سوژه کوتاه
جانور، تخم‌مرغ‌های عید پاک، مالبیک، اتوبوس شب، خانه استیک

بهترین کارگردانی در بخش انیمیشن بلند
مامورو هوسودا برای انیمیشن بل، جرد بوش، بایرون هاوارد، جاریس کاسترو اسمیت برای انیمیشن افسون، یوناس پوهر راسموسن برای انیمیشن فرار، انریکه کاساروسا برای انیمیشن لوکا، مایک رایاندا و جف رو برای انیمیشن میچل‌ها علیه ماشین‌ها
جوایز آنی ۲۶ فوریه ۲۰۲۲ (۷ اسفند ۱۴۰۰) در تالار رویس دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس به برندگان اهدا خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *