12:20

یک عکاس رنگین‌پوست در پروژه‌ای شخصی در دوران کرونا موفق شد تمام کتاب‌های لازم برای راه‌اندازی بزرگترین کتابخانه عکاسی آفریقا را جمع‌آوری کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در دورانی که همه‌گیری کرونا بسیاری از کتابفروشی‌های آمریکا را به تعطیلی کشاند و یا به کاهش قیمت‌ها وادار کرده بود، پل نینسون (Paul Ninson) عکاس غنایی ساکن نیویورک ۳۰ هزار کتاب عکس آفریقایی را برای کتابخانه‌ای گردآوری کرد که امید دارد الهام بخش نسل بعدی عکاسان زادگاهش باشد.
براساس پیش‌بینی‌های نینسون، وی اکنون صاحب بزرگترین مجموعه کتاب جهان از عکس‌هایی است که در آفریقا یا توسط عکاسان آفریقایی گرفته شده‌اند. به لطف یک سرمایه‌گذاری جمعی به ارزش یک میلیون دلار وی اکنون حتی کار ارسال این گنجینه را به غرب آفریقا نیز آغاز کرده است.
نینسون در یکی از ۱۶ انبار کتاب خود در نیویورک در این باره گفت: برای مدتی طولانی اجازه دادیم دیگران داستان‌های ما را روایت و پخش کنند. این آن خلأیی است که من قصد پرکردنش را دارم. این که بتوانم ابزار و منابع لازم را در اختیار عکاسان آفریقایی و مردم سیاهپوست قرار دهم تا بتوانند داستان‌های خودمان را بگویند.
نینسون کار جمع‌آوری این کتابها را به عنوان یک سرگرمی و در مدت کوتاهی پس از آن شروع کرد که در سال ۲۰۱۹ به لطف یک بورسیه عکاسی وارد نیویورک شد. همه‌گیری کرونا در این راه به وی کمک بزرگی کرد چون در این شرایط کتابفروشی‌هایی که با بحران روبه‌رو شده بودند، کتابهای موجود خود را با قیمتهای پایین تر به فروش می‌رساندند. نینسون حدود ۱۵ هزار کتاب را از همین طریق خرید و برای پرداخت هزینه آنها به کار در مشاغل مختلف و قرض کردن پول روی آورد. این مجموعه در حال حاضر شامل همه نسخه‌های مجله نشنال جئوگرافیک در چهل سال گذشته است.
رویای این عکاس رنگین پوست برای راه اندازی بزرگترین کتابخانه عکاسی آفریقا پس از آن به واقعیت پیوست که یک وبلاگ معروف کارزار سرمایه گذاری جمعی برای این پروژه را تبلیغ کرد و طی یک روز یک میلیون دلار برای این کار جمع شد. نینسون از آن زمان تعداد کتابهای مجموعه خود را دوبرابر کرده و برای پیدا کردن کتابهای جدید ساحل شرقی آمریکا را حسابی جست وجو کرده است.
تاکنون بیش از ۱۸ هزار کتاب به غنا فرستاده شده‌است. همچنین به کمک بودجه جمع‌آوری شده، این کتابخانه در آکرا، پایتخت غنا، ساخته خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *