در دیدار مدیران عامل بنیاد سینمایی فارابی و صندوق کارآفرینی امید عنوان شد: کمک به بازپرداخت اقساط سینماگران آسیب دیده در کرونا

14:20

سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و نعمت‌الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید راه‌کارهای تداوم حمایت از سینماگران را بررسی کردند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در این دیدار دکتر سیدمهدی جوادی مدیرعامل فارابی ضمن تشکر از حسن همکاری‌های سابق صندوق کارآفرینی امید با جامعه سینمایی کشور به لزوم استمرار و توسعه این همکاری‌ها جهت احیای مشاغل سینمایی تأکید کرد.
جوادی با اشاره به دوران سخت کرونا و آسیب‌های جدی آن به سینماگران گفت: نظر به مأموریت‌های صندوق کارآفرینی امید جهت احیای مشاغل آسیب دیده از کرونا یکی از مهم‌ترین صنوفی که می‌توان با سرانه‌ای پایین‌تر از سایر فعالیت‌ها به احیای مشاغل آن همت گمارد، صنوف سینمایی هستند. متاسفانه هنوز فیلم‌هایی داریم که وام گرفته‌اند اما نوبت به اکران آنها نرسیده و طبیعی است که در بازپرداخت تسهیلات نیز مشکل داشته باشند.
مدیرعامل فارابی با برشمردن دغدغه‌های دکتر محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در این خصوص اظهار داشت: در کنار این موضوعات ایجاد اشتغال در حوزه‌های فرهنگی از جمله سینما با کمترین سرمایه قابل تحقق است. لذا در جلسه‌ای که ایام فجر با نائب رئیس محترم صندوق و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نیز در فارابی داشتیم مقرر شد با مشارکت صندوق کارآفرینی امید برنامه‌هایی در خصوص احیا و ایجاد مشاغل سینمایی داشته باشیم و جلسه امروز در همان راستا است.
هم‌چنین در این نشست دکتر نعمت‌اله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز با ابراز خرسندی از حضور در یکی از موثرترین نهادهای فرهنگی کشور به اهتمام این صندوق بر حمایت از جامعه سینمایی کشور تاکید کرد.
دکتر رضایی همچنین با مرور راه‌کارهای توسعه همکاری فی‌مابین با اشاره به شرایط کرونایی از آمادگی کامل صندوق برای کمک به سینماگران جهت عبور از این شرایط خبر داد.
در این دیدار که دکتر سجادی خزانه‌دار بنیاد سینمایی فارابی و دکتر حسین ناظریان معاون بازرسی، حقوقی و امور استان‌های صندوق کارآفرینی امید نیز حضور داشتند، توافق شد سینماگرانی که سابقاً وام دریافت کرده‌اند اما به دلیل کرونا هنوز فیلم‌‌های آنها اکران نشده و توان پرداخت اقساط را ندارند، بازپرداخت اقساط آنها امهال شود.
براساس این خبر، علاوه بر تمدید تفاهم‌نامه سه جانبه صندوق کارآفرینی امید، صندوق اعتباری هنر و بنیاد سینمایی فارابی جهت اعطای تسهیلات به سینماگران، توافق شد یک تفاهم‌نامه جدید میان بنیاد سینمایی فارابی و صندوق جهت حمایت از تولید آثار استراتژیک منعقد گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *