16:13

یک مورخ هنر کشف کرد که نقاشی 65 پوندی روی دیوارش اثر نقاش بزرگ، استاد فلاندری، «آنتونی ون دایک» است.

به گزارش فارس به نقل از گاردین، یک مورخ هنر کشف کرد که نقاشی 65 پوندی روی دیوارش اثر نقاش بزرگ، استاد فلاندری، «آنتونی ون دایک» است.

طبق گزارش کورتالد، تصویر ایزابلا کلارا یوجنیا، اینفانتای اسپانیا، احتمالاً اثر سر آنتونی ون دایک باشد.

کریستوفر رایت به‌عنوان یک تاریخ‌دان برجسته هنر، طی پنج دهه چندین نقاشی قدیمی از نقاشان بزرگ را در مجموعه‌های عمومی و خصوصی کشف کرده است. حالا او  یک نسخه‌ای را که با عنوان کپی از نقاشی سر آنتونی ون دایک، که در سال ۱۹۷۰ به قیمت ۶۵ پوند برای خود خرید، در واقع یک نسخه اصلی اهدایی از نقاش بزرگ دربار فلاندری قرن هفدهم به پادشاه چارلز اول است.

او گفت: «من آن را از یک فروشنده در غرب لندن خریدم. من به عنوان یک مورخ هنری آن را به عنوان یک کپی، خریداری کردم. عجیب است که اصلا به آن توجه نکردم. رایت تخمین زده که این نقاشی حدود ۴۰۰۰۰ پوند ارزش داشته باشد، این در حالی است که برخی آثار ون دایک با مبالغی هفت رقمی به فروش می‌رسند.

این نقاشی، پرتره ایزابلا کلارا یوجنیا، اینفانتای اسپانیایی و نایب السلطنه اسپانیایی هلند، سال‌ها در اتاق نشیمن او آویزان بوده است. حالا که به اهمیت آن پی برده، می‌خواهد آن را به نمایش عمومی دربیاورد. او آن را به امانت دائمی به موزه کانن هال بارنزلی می‌سپارد که مجموعه‌ای از نقاشی‌های زیبای هلندی و فلاندری قرن هفدهمی را در خود جای داده است.

اکتشافات قبلی رایت شامل یک پرتره استابز در گالری هنری فرنس، هال بوده و کتاب‌های او شامل مطالعات هنرمندان قرن هفدهمی همچون رامبراند است.

تنها پس از آن که نگاه یکی از بازدیدکنندگان خانه‌اش، کالین هریسون، کارشناس ارشد هنر اروپایی در موزه اشمولین، آکسفورد، به پرتره اینفانتا نزدیک‌تر شد، گفت: «واقعاً فکر می‌کنم این تابلوی شما اثر ون دایک است.» سپس آن را به موسسه هنر کورتولد در مرکز لندن برد و در آنجا مورد بررسی و بازسازی قرار گرفت.

رایت هنگام خرید آن تصور می‌کرد که این تابلو، یکی از کپی‌های متعدد پرتره‌های اینفانتای ون دایک است. این تابلو رنگ روغن روی بوم به ابعاد ۸۱.۵ در ۷۰.۵ سانتی متر است.

در این تابلو، او در قامت یک راهبه ظاهر می‌شود، و نشانه عزاداری و تقوای او پس از مرگ همسرش، آرشیدوک آلبرت هفتم اتریش، در سال ۱۶۲1 به تصویر کشیده شده است. او نایب السلطنه هلند شد و تا زمان مرگش در سال ۱۶۳۳ به تنهایی حکومت کرد.

گمان می‌رود که تاریخ خلق این اثر بین سال‌های ۱۶۲۸ و ۱۶۳۲ باشد. ون دایک تا آن زمان در انگلستان برای شاه جیمز اول و به عنوان نقاش درباری برای اینفانتا کار می‌کرد و در سال ۱۶۳۲ به انگلستان بازگشت و در آنجا چارلز اول او را به عنوان «پرینسیپال پینتر»(نقاش سرآمد) منصوب و او را شوالیه کرد.

سر آنتونی ون دایک (۲۲ مارس ۱۵۹۹–۹ دسامبر ۱۶۴۱) نقاش بلژیکی و یکی از بهترین پُرتره‌نگاران سده ۱۷ میلادی بود. وی در سال ۱۶۳۲ نقاش رسمی دربار چارلز اول انگلستان و اسکاتلند شد.

وی به شهرت بالایی دست یافت و شیوهٔ نگارگری او در طول ۱۵۰ سال آینده به سبکی غالب در نقاشی پرترهٔ انگلیسی بدل شد. فان دیک علاوه بر نقاشی پرتره درکشیدن سوژه‌های افسانه‌ای و موضوعات مربوط به کتاب مقدس نیز مهارت داشت و توانایی‌های ممتاز خود در طراحی را نیز به نمایش گذاشته بود. او را همچنین یکی از نوآوران مهم در نقاشی آبرنگ و قلم‌زنی به‌شمار می‌آورند.

قهوه‌ای ون دایک یا قهوه‌ای کاسل در قرن هفدهم میلادی، توسط ون دایک شناخته و مورد استفاده قرار گرفت. قهوه‌ای ون دایک رنگیزهٔ خاک سمی به رنگ شکلاتی سیر (تیره‌تر از آمبر سوخته) با ته رنگ سبز است و با این مخلوط تهیه می‌شود، آمبر سوخته + سیاه+ قرمز شفاف اخرا، آمبر و سیه‌نا هر سه رس هستند اما حاوی ناخالصی‌هایی که آن‌ها را رنگی ساخته‌ است. بدین ترتیب که اولی حاوی Fe203 و دومی حاوی F203 و Mn02 و سومی حاوی هیدروکسید_ اکسید آهن آبدار_ nH20 , Feo-OH است؛ بنابراین هر سه از سیلیکات هستند. (زیرا رس‌ها همگی سیلیکات هستند) اما سیلیکات‌های آهن‌دار که در بین آهن‌ها قرار می‌گیرد، آمبر حاوی منگنز است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *