17:19

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وخیم‌تر شدن وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس، از تکمیل ۹۶ درصدی ظرفیت بخش‌های بستری کرونا در این استان خبر داد.
مهرزاد لطفی یکشنبه ۱۰ مرداد در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز، وضعیت فارس به لحاظ شیوع این بیماری را بحرانی توصیف و اضافه کرد: در حال حاضر شرایط شیوع کرونا در استان به مرحله بحرانی رسیده و در صورت ادامه روند ساده انگاری و رعایت نشدن دستورالعمل های بهداشتی در جامعه، خطر افزایش و وخیم تر شدن شرایط موجود نیز وجود دارد.
او افزود: روند افزایشی ورودی بیمارستان ها و بستری بیماران همچنان ادامه دارد؛ به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۱ بیمار جدید به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ در بیمارستان های فارس بستری شده و با تلاش کادر درمان و مدافعان سلامت، خدمات درمانی لازم به آنان ارایه می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان تلاش مجموعه دانشگاه برای تسریع در روند اجرای واکسیناسیون عمومی، از تمامی گروه های هدف که پیامک تزریق واکسن دریافت کرده اند، دعوت کرد تا به دلیل خطرات این بیماری، در سریع ترین زمان ممکن به پایگاه های واکسیناسیون مراجعه کنند.
لطفی همچنین با اشاره به قدردانی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه واکسیناسیون گروه های هدف در فارس؛ بر اهمیت توسعه واکسیناسیون عمومی در فارس، فرهنگ سازی و آگاه سازی بیشتر در جامعه برای مراجعه به پایگاه های واکسیناسیون و دریافت واکسن به ویژه برای افرادی که باید دوز دوم واکسن به آنان تزریق شود تاکید کرد.
او در ادامه بر آمادگی بیشتر مراکز ۱۶ ساعته برای ارایه خدمات به بیماران و افراد دارای علائم مشکوک کرونا با توجه به احتمال افزایش مراجعان در هفته آینده، تاکید کرد.
تقویت فعالیت های کارگروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه در زمینه مسایل مرتبط با کرونا از دیگر محورهای مورد تاکید رئیس دانشگاه در نشست امروز بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *