11:54

رئیس سازمان صداوسیما اهمیت و گستره فرهنگ در کشور را بسیار عظیم و گسترده دانست و با بیان اینکه بیش از ۳۰ دستگاه فرهنگی در رده‌های بالای حاکمیتی متولی عرصه فرهنگ هستند، تصریح کرد: صرفا صداوسیما نیست که باید نیازهای جامعه را در حوزه فرهنگ برآورده کند، بلکه نیازمند همفکری همه کسانی هستیم که به این حوزه علاقمندند و دغدغه دارند. همه باید شانه زیر بار این مسئولیت بدهیم.
به گزارش روابط عمومی سازمان صداوسیما، پیمان جبلی روز شنبه در نشست با فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از شهید نوجوان، علی لندی به عنوان نمونه‌ای از فرهنگ‌سازی یاد کرد و گفت: شهادت این شهید عزیز نشان داد که حتی یک نفر هم می‌تواند بدون امکانات، بودجه و … فرهنگ‌ساز باشد و فرهنگ‌سازی کند.
وی با تبیین حکم رهبر معظم انقلاب برای دوره جدید فعالیت رئیس صداوسیما تصریح کرد: توصیف صداوسیما به دانشگاه، آوردگاه، آسایشگاه و قرارگاه در این حکم، سند بسیار روشن، دقیق و عالمانه‌ای را پیش رویمان قرار داده است.
رئیس سازمان صداوسیما وظیفه این سازمان در وضعیت «قرارگاه» را به این معنی دانست که طبق آموخته‌هایش در دوران دفاع مقدس، قرارگاه باید محلی باشد که اولا همه نیروها، ظرفیت‌ها و امکانات در آن شناسایی شوند و ثانیا در آن هم‌فکری و هم‌افزایی صورت گیرد و سپس تقسیم و توزیع مسئولیت‌ها انجام شود.
جبلی در توصیف وضعیت «آوردگاه» نیز گفت: باید خود را دائم در جنگ ببینیم. آقا فرموده‌اند باید شبانه‌روزی کار کنیم. همان طور که در زمان دفاع مقدس کسی که خط مقدم بود، دو ساعت هم نمی‌خوابید، حتما نیاز است که همگی دغدغه‌مندان فرهنگ و در راس آن صداوسیما، خواب‌آلودگی را از خود دور کنیم.
وی شیوه مقابله دشمن با جمهوری اسلامی ایران را ایدئولوژیک دانست و اظهار کرد: دشمن در هر لحظه تلاش دارد به کشور و ملت و فرهنگ ما صدمه وارد کند. باید اول دشمن و امکانات خود را بشناسیم و سپس با آنها مقابله کنیم.
در این نشست، فعالان فرهنگی استان خوزستان نیز دغدغه‌ها، انتقادها و پیشنهادهای خود را درباره عملکرد صداوسیما بیان کردند. از جمله دیدگاه‌های مطرح‌شده در این نشست، ضرورت تقویت تولید سریال‌های پرمخاطب، جوان‌گرایی در سازمان، استفاده از ظرفیت همه نیروهای انقلابی در همه بخش‌های صداوسیما، تدوین سند راهبردی بر مبنای حکم مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، هر چه نزدیک‌تر شدن به واقعیت‌های جامعه و بازنمایی دقیق آن، رفع شبهاتی که رسانه‌های بیگانه مطرح می‌کنند، افزایش اعتماد مردم به صداوسیما و پرهیز از طرح مسائلی بود که مبتلابه جامعه امروز ایران اسلامی نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *