12:29

رئیس صداوسیما با تجلیل از عوامل ساخت مجموعه تلویزیونی «گاندو ۲» و تاکید بر ضرورت ساخت سریال‌هایی با موضوع امنیتی و سیاسی گفت: قطعاً این مسیر را ادامه خواهیم داد.
به گزارش ایرنا از صداوسیما، دکتر علی عسکری با بیان اینکه همه بازیگران این سریال در این مجموعه نمایشی خوش درخشیدند، گفت: جوانانی که در نقش جوانان انقلابی نقش‌آفرینی کردند، فضای جدیدی را برای قشر جوان به نمایش درآوردند.
وی با بیان دشواری‌های سریال‌سازی درباره موضوعات تاریخ معاصر، گریزی به برخی دشواری‌ها در ساخت و پخش سریال گاندو ۲ زد و تصریح کرد: با توجه به اینکه «گاندو ۲» کار فاخری بود، باید پایش می‌ایستادیم.
علی عسکری با اشاره به تاثیرگذاری ساخت مجموعه‌های نمایشی و سریال در صداوسیما بر ضرورت مقابله با هنر مبتذل تاکید و تصریح کرد: هنر مبتذل عامل نابودی اخلاق و شخصیت انسان و رهاورد غربی‌هاست. دشمنان روی هنر مبتذل سرمایه گذاری می‌کنند و یکی از بدترین شیوه‌های نفوذ از طریق فرهنگ است و به همین خاطر، باید روی هنر متعهد انقلابی و مفید، بیشتر متمرکز شویم.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) تاکید کرد: گرچه اکنون از منظر جنگ سخت، در صلح مقتدرانه به سر می‌بریم، اما در جنگ نرم در اوج عملیات هستیم و در جنگ فرهنگی و رسانه‌ای این جنگ داغ و فعال است.
دکتر علی عسکری تاکید کرد: ویژگی بارز این سریال رعایت مثلث طلایی جهت، محتوا و جاذبه بود؛ به طوری که هم هدف‌گذاری درستی داشت، هم محتوای آن غنی بود و هم جاذبه نمایشی داشت. سعی کردم به عنوان مدیر ارشد سازمان کمترین فشارها به مدیران زیرمجموعه عوامل سریال منتقل شود.
رئیس صداوسیما بر ضرورت ساخت سریال هایی با موضوع امنیتی و سیاسی تاکید و تصریح کرد: قطعاً این مسیر موفق را ادامه خواهیم داد تا سریال­‌های معتبر و موفق­تری در این زمینه ساخته شود.
حمید شاه‌آبادی، معاون سیما هم تلاش دست‌اندرکاران مجموعه گاندو ۲ را برای تولید این مجموعه تلویزیونی ستودنی دانست.
وی برگزاری نشست تجلیل ازعوامل این سریال با ایام شهادت رئیسعلی دلواری، مبارز مشروطه‌خواه و رهبر قیام جنوب در تنگستان و بوشهر علیه نیروهای بریتانیا در دورهٔ جنگ جهانی اول را به فال نیک گرفت و گفت: فضای سریال گاندو ۲ هم به نوعی با فضای اتفاقات آن روزگار قرابت داشت.
شاه‌آبادی با اشاره به استقبال نخبگان و عموم مردم از این مجموعه تلویزیونی که در گونه (ژانر) امنیتی – اطلاعاتی ساخته شد، گفت: استقبالی را که شاهد بودیم، نشان داد این گونه (ژانر) نیاز جدی مخاطبان است و چنین خلائی در عرصه فیلم و سریال باید پر شود.
علی فروغی مدیر شبکه ۳ سیما در این آئین با اشاره به اینکه این سریال حدود ۶۰ درصد مخاطب داشته که ۹۰ در صد از آن‌ها از سریال رضایت داشته اند، گفت: گروه‌های مردم با طیف های فکری مختلف این سریال را پسندیده اند.
وی افزود: اگر خواست مردم را خوب و هنرمندانه بیان کنیم با اقبال مخاطب همراه خواهیم شد. فروغی با بیان اینکه سریال گاندو بین اهالی هنر اعتماد به نفس ایجاد و فصل جدیدی برای تولید این گونه از آثار ایجاد کرده است از سازندگان این اثر قدردانی کرد.
مدیر شبکه 3 سپس با اشاره به حمایت های ریاست سازمان از پخش این سریال گفت: با وجود همه سختی‌ها در پخش این سریال و برخی صحبت ها، این سریال با اشراف ریاست سازمان و حمایت های ایشان پخش شد.
مجتبی امینی تهیه کننده این سریال نیز با بیان اینکه این سریال گفتمان جدیدی در جامعه ایجاد کرده است گفت: سریال «گاندو» مطالبه­ ای در بدنه جامعه و گفتمانی جدید ایجاد کرده که چراغی جدید روشن شده و دیگر خاموش نخواهد شد.
وی با بیان سختی کار در ساخت این گونه از آثار نمایشی گفت: وقتی صحبت از نفوذ در بدنه جامعه در حوزه‌های اجتماعی اقتصادی معیشتی و سیاسی می‌شود ادامه دادن کار سخت است.
امینی با اشاره به اینکه پیش از ساخت این سریال جای تولید اینگونه از سریال ها که گونه امنیتی و سیاسی داشت خالی بود افزود: باید ساخت اینگونه سریال ها با قوت ادامه یابد تا مردم و مسئولان نسبت به مسئله نفوذ هوشیاری خود را حفظ کنند.
وی با اشاره به اینکه این گونه از سریال ها در دنیا ساخته می‌شود اما در کشور ما شرایط این کارقبلا نبود، گفت: همین امر موجب شد مقاومت هایی ایجاد شود چراکه چندان ظرفیت نقد در دولت وقت وجود نداشت و مسئولان با آن درگیر شده بودند که کار را سخت کرده بود.
امینی همچنین با اشاره به مخاطرات کار در شرایط کرونایی برای عوامل سریال گفت: عوامل سریال در این شرایط از جان مایه گذاشتند که ارزش کارشان کمتر از پرستاران و کادر درمان نیست؛ زیرا می‌کوشند با ایجاد لحظات مفرح و امید آفرینی کمی از بار تحمل بیماری بر دوش مردم بکاهند.
جواد افشار کارگردان سریال نیز سریال گاندو را صدای مردم، صدای منتقدان و مطالبه گران خواند و گفت: سریال گاندو این تصور را که صداوسیما ا مردم فاصله گرفته است از بین برد و نشان داد صداوسیما در کنار مردم است.
آرش قادری نویسنده سریال نیز با بیان اینکه بخش مهمی از دوران کار حرفه ای ام را در گاندو سپری کرده ام گفت: حدود ۸ ماه درگیر پژوهش و جمع آوری مطالب بودم و کتاب ها، مقالات و گزارش های بسیار ی خواندم و تلاش کردم آنچه می نویسم نظر شخصی ام نباشد و چیزی باشد که در قوه قضائیه به آن پرداخته و رأی آن مشخص شده باشد.
مهدی نقویان مدیرعامل موسسه شهید آوینی نیز گفت: برخی از مخالفان از واژه رسانه میلی استفاده می‌کنند؛ از نظر من هم رسانه ملی رسانه میلی است ولی میلش به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و مردم است.
نقویان با بیان اینکه امیدوارم سریال «گاندو» تلویزیون را در تولید سریال یک قدم به پیش ببرد از اهتمام موسسه شهید آوینی بر تولید سریال هایی با موضوع پیشرفت های کشور در زمینه‌های مختلف سختن گفت و اعلام کرد: این مؤسسه اکنون در حوزه پیشرفت های پزشکی و علمی طرح هایی را در حال بررسی دارد که تولید سریالی با موضوع تولید واکسن کرونا از این دسته است و به زودی تولید می‌شود.
بازیگران این مجموعه نیز در این مراسم به ارائه دیدگاه‌هایشان پرداختند .و در پایان این مراسم از عوامل این سریال قدردانی شد.
پس از این مراسم نیزتعدادی از بازیگران و سازندگان سریال گاندو۲ با حضور در امور مخاطبان اداره کل روابط عمومی صداوسیما به تماس مخاطبان با سامانه «۱۶۲» پاسخ گفتند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *