رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه به دنبال تمرکززدایی و توسعه صنعت سینما در استان‌های کشور هستیم، گفت: بر همین اساس ۷۰ درصد بودجه انجمن سینما جوان ایران و ۴۰ درصد بودجه مرکز گسترش در بخش تولید به استان‌ها اختصاص می‌یابد.

15:39

به گزارش ایرنا؛ «محمد خزایی» روز چهارشنبه در دیدار با سینماگران، فیلمسازان و فعالان فیلم و سینما استان کرمانشاه در سالن شهید سلیمانی استانداری، با اشاره به سفرهایی به استان های ایلام، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و بویراحمد، افزود: به عنوان نمونه در یاسوج که تاکنون سالن سینما نداشته است با رایزنی های انجام شده اختلافات مربوط به زمین برطرف و قرار شده تا ۲ سال آینده صاحب ۹ سالن سینما شود.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه ای به حوزه فرهنگ و سینما دارد، گفت: در سفر به هفت استان کم برخوردار از نظر سینمایی، ۴۰ سالن سینما با رایزنی های انجام شده و اعتبارات تخصیص داده شده، احیا شد.

امسال همه دفاتر سینما جوان کشور تجهیز می‌شوند

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه دفاتر سینما جوان در استانها ۱۲ سال است، تجهیز نشده اند اظهار داشت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا شب عید با تخصیص اعتبارات مورد نیاز همه دفاتر سینما جوان در کشور به مدرن ترین امکانات مجهز خواهند شد.

خزایی از فعال شدن سه شورای فرهنگی و سینمایی در کشور بعد از ۱۰ سال خبر داد و افزود: شورای فرهنگ و هنر بعد از سالها به ریاست رئیس جمهور تشکیل خواهد شد و مهمترین مشکلات و موانع حوزه فرهنگ و هنر در سطح کلان مطرح و برای رفع آنها چاره اندیشی می‌شود.

وی شورای دومی که بعد از ۱۲ سال شکل گرفت را شورای هنر عنوان کرد و در ادامه گفت: شورای عالی سینما هم به ریاست معاون اول رئیس جمهور بعد از ۱۰ سال احیا شده است که نشان از اهمیت دولت به مقوله سینما دارد هرچند بنا داشتیم این شورا را در سطح استانها هم ایجاد کنیم اما زمانی که موفق به این کار نشدیم سفرهای استانی را در دستور کار قرار دادیم تا از نزدیک با مشکلات فعالان این عرصه آشنا شویم.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه مصوبات این سفرها در کمیته مصوبات برای اجرایی شدن به صورت جدی پیگیری می‌شود، اظهار کرد: استعدادها و ظرفیت های بسیاری در استان ها وجود دارد لذا این سفرها را از مناطق کم برخوردار شروع کردیم.

خزایی اضافه کرد: متاسفانه دغدغه های سیاسی، اقتصادی، معیشتی و عمرانی در استان ها اولویت دارد و سینما در رده های آخر قرار گرفته است لذا با سفرهای استانی و هم افزایی با مدیران تلاش میکنیم ظرفیت تولید در استان ها را ۲ برابر کنی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *