خزاعی به سینماگران مسیحی گفت: مشکلات سینما زیاد است ولی تا جایی که از دستم برآید از فعالیت های ارزنده شما حمایت کنم

13:52

صبح روز چهارشنبه هشتم دی ماه ساختمان بهارستان میزبان نشست صمیمانه سینماگران صاحب نام مسیحی با رییس سازمان سینمایی بود.
به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، در این دیدار که به مناسبت ایام میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) شکل گرفت، حضار به گفت‌وگو و تبادل نظر پیرامون وضعیت سینما و نقش ارزنده هنرمندان مسیحی از ابتدای شکل گیری سینما در کشورمان و چگونگی استمرار این حضور موثر پرداختند. همچین توجه به مشترکات اعتقادی و فرهنگی فیمابین از جمله مواردی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در این نشست صمیمانه، ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و فرارسیدن سال نوی میلادی به نقش ارزنده سینماگران و فعالان مسیحی سینما در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی تاریخ سینمای ایران را ورق می‌زنیم، به روشنی درمی یابیم که سینماگران مسیحی تاثیر به‌سزایی در روند رشد سینمای ایران داشته و بخش قابل توجهی از موفقیت سینمای ما مدیون آنان است و این مسئله تا زمان حاضر هم ادامه دارد و باید قدر این جایگاه را بدانیم. وی افزود علی‌رغم تمام مشکلاتی که وجود دارد امیدوارم حال همه دوستان خوب باشد. من به سهم خودم بابت تمام زحماتی که شما در سینمای ایران کشیدید و می‌کشید سپاسگزارم. قصدم از این نشست تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و سال نوی میلادی بود و درکنارشما بودن دراین ایام ، چراکه همین دور هم بودن‌هاست که حال ما را متحول می‌کند.
او ادامه داد: مشکلات و مسائل سینما زیاد است ولی وظیفه خود می دانم تا جایی که از دستم برآید، درسازمان سینمایی و زیرمجموعه های آن از استمرار فعالیت های ارزنده شما حمایت و پشتیبانی کنم.
خزاعی افزود: در ایران نگاه مثبت و خاصی به مسیحیان وجود دارد و مردم به ویژه به هموطنان هنرمند مسیحی و آثارشان علاقمند هستند ما می‌توانیم فیلمی هایی بسازیم که با آن ها پیوندهای فرهنگی مان را نشان دهیم و همه را نسبت به ارتباطات فرهنگی مان آگاه کنیم . در این زمینه ها همواره می توانید روی حمایت سازمان سینمایی حساب کنید.
رئیس سازمان سینمایی درباره تولیدات مشترک با سایر کشورها توضیح داد: تولیدات مشترک فرهنگی و سینمایی باعث می‌شود ملت ه و مردم کشور ها به هم نزدیک تر شوند. شناخت ملت ها از یکدیگر در دنیای امروز تا حدود بسیار زیادی معطوف به سینما است و من احساس می‌کنم با این اتفاق و نزدیک شدن فرهنگ‌ها، خیلی از فاصله ها کاسته می‌شود.
خزاعی در ادامه گفت: شخصا درباره مباحث مربوط به معیشت و بیمه اهالی سینما حساس و پیگر هستم و دست به اقدام خواهم زد.
خزاعی با اشاره به اشتراکات اعتقادی و فرهنگی بین مسلمانان و سینماگران وهنرمندان مسیحی کشورمان، ضرورت بهره‌گیری از تجارب گذشته هنرمندان مسیحی و نسل حاضر این هنرمندان را یادآورشد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی ضمن درخواست از سینماگران حاضر برای بیان دیدگاه‌ها و نظرات‌شان برای بهبود وضعیت کنونی سینما، بر لزوم ادامه چنین نشست‌هایی تأکید کرد.
واروژ کریم مسیحی، ژرژ پطرسی، وارطان ساهاکیان، سیمون سیمونیان، آناهید آباد، رایموند هواکیمیان، مانفرد اسماعیلی، دیگرانوهی هواکیمیان، ادوین خاچیکیان، آلبرت آراکلیان و . . . از جمله هنرمندان مسیحی حاضر در جلسه بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *