13:08

معاون سرمايه‌گذاري و اقتصاد هنر صندوق اعتباري هنر با زينت‌السادات امامي، هنرمند پيشکسوت اصفهاني ديدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش رسیده، محمدعلی کاروان عصر روز جمعه ۲۴ دی با حضور در منزل زینت‌السادات امامی، با این هنرمند برجسته عرصه نگارگری دیدار و گفت‌وگو کرد. وی ضمن تجلیل از شش دهه فعالیت این هنرمند دارای نشان درجه یک هنری گفت: نقش هنرمندان پیشکسوت در صیانت از فرهنگ و هنر اصیل ایرانی و تربیت شاگردان شایسته بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر است.
معاون سرمایه‌گذاری و اقتصاد هنر ضمن شرح خدمات و برنامه‌های در دست اقدام صندوق اعتباری هنر خاطرنشان کرد: آثار هنرمندان ایرانی قابلیت ارائه در عرصه بین‌المللی را دارد. این صندوق به عنوان متولی اقتصاد خلاق در ایران عزم خود را برای ایجاد چرخه فعال سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر جزم کرده است.
این بانوی هنرمند نیز با بیان توضیحاتی در خصوص روند فعالیت‌های هنری خود گفت: اقدامات صندوق اعتباری هنر در حمایت از جامعه فرهنگ و هنر کشور قابل تقدیر است. پیشکسوتان زیادی در رشته‌های مختلف هنری در کشور در حال فعالیت هستند. امیدوارم بیش از پیش از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر حمایت شود.
زینتالسادات امامی در سال ۱۳۱۳ در خانواده‌ای هنرمند و روحانی در اصفهان دیده به جهان گشود. از هنرمندان برجسته خاندان او میتوان به سیدمحمدرضا امامی، سیدمحسن امامی و پدربزرگش، میرزا آقاجان امامی مجتهدی اشاره كرد كه جملگی در زمینه بوته‌سازی، تذهیب ساخت قلمدان و جعبه آیینه چیره دست بودهاند.
از آثار ماندگار ایشان می‌توان به تابلوی نقاشی او با موضوع معراج حضرت محمد(ص) با ابعاد ۱۰۰*۱۳۰ که بیش از ۲۰ سال روی آن کار شده است نام برد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *