18:11

مستند «آب باد خاک نان» موفق به دربافت دو جایزه جهانی شد.
به گزارش رسیده، مستند «آب باد خاک نان» به کارگردانی مهدی زمانپورکیاسری و تهیه‌کنندگی سمیه زراعت‌کار و مهدی زمانپورکیاسری در دهمين جشنواره فيلم «كودكان سئول» كره جنوبي جايزه خلاقيت را كسب كرد و در هجدهمين جشنواره فيلم مستند «داك اج» نيوزيلند نيز موفق به دريافت تقدير ويژه هیأت داوران فيلم كوتاه شد.
در بيانيه هيأت داوران جشنواره «كودكان سئول» آمده: این جایزه به فیلم‌هايي اهدا می شود که با خلاقیت و روحیه چالشی خلق شده‌اند و قالب موجود فیلم‌های کودک را می‌شکنند.
در بيانيه هيات داوران جشنواره «داک اج» نيوزيلند آمده: سادگی زندگی در روستایی دورافتاده در ایران کشف شده است. با هم بودن، مراقبت و رابطه مردم عادی را با وجود سختی‌های صورت گرفته تماشا می‌کنیم. هیئت داوران مایلند داستان سرایی و کارآمد ملایمی را که این فیلمساز در این فیلم نشان می دهد قدردانی كند.
مستند «آب، باد، خاک، نان» روایتی از زندگی ابوالفضل و ستایش، دو کودک فهرجی است که در پیچ و تاب سرنوشت، زندگی متفاوتی را تجربه می کنند.
این فیلم مستند قبلا جایزه تقدیر ویژه هیات داوران بخش کودک و‌ نوجوان جشنواره مستند ایدفا هلند و جايزه بهترين فيلم بخش نوجوان جشنواره مستند ميلينيوم لهستان را دریافت کرد و در جشنواره مستند جیهلاوا چك، جشنواره فيلم كودكان سياتل آمريكا، جشنواره ميراداس داک اسپانیا، جشنواره مستند تسالونیکی یونان، جشنواره مستند زاگرب داکس کرواسی، جشنواره مدياويو مجارستان، جشنواره ایرانیان زوریخ، جشنواره مستند زعفران طلايي تركيه، بخش ملي و بخش بین الملل جشنواره سینما حقیقت حضور داشت.
پخش بین‌الملل این فیلم بر عهده موسسه هنر هفتم با مدیریت علیرضا شاهرخی قرار دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *