10:05

مدیر امور سینمایی موسسه «بهمن سبز» در کرمانشاه بیان کرد که دولت فعلی دغدغه فرهنگ و هنر دارد و باید منتظر اکران عید فطر برای بهبود شرایط سینماها باشیم.

محمدجواد کنجوری مدیر امور سینمایی بهمن سبز حوزه هنری در استان کرمانشاه در گفت‌وگو با مهر گفت: در اکران نوروز نگاه‌ها بر این بود که شاید نمایش چند فیلم جدید و کمدی بتواند رونقی به سینماها بدهد ولی با گذشت مدتی از نمایش فیلم‌ها آمار گیشه اصلاً مناسب نبود و پس از دو هفته مجدداً کرونا سینماها را تعطیل کرد. باید بپذیریم تا زمانی که تمامی سینماها به صورت جدی و فعال باز نشوند و از طرف دیگر فیلم‌های مناسب به چرخه اکران اضافه نشوند، خیلی نمی‌توان به یک اکران مناسب فکر کرد.

کنجوری به انتقال گروه شغلی سینما به ردیف ۲ نیز اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال ضریب اشغال صندلی در ۲ سینمای کرمانشاه، با توجه به وجود ۵۰۰ صندلی، به میزانی هست که احتمال شیوع کرونا وجود نداشته باشد. چون فاصله بسیاری میان مخاطبان وجود دارد، خطر خاصی متوجه مردم نیست و سینماها در همین اوضاع کرونایی نیز هر سانس ضدعفونی می‌شدند.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری در استان کرمانشاه گفت: جشنواره فجر سال گذشته نشان داد مردم هنوز سینما را دوست دارند؟ در جشنواره سی و نهم با توجه محدودیت ظرفیت سی درصدی، سینماهای بهمن سبز در سراسر کشور میزبان بیش از ۳۶ هزار مخاطب بودند. این استقبال مناسب از جشنواره فیلم فجر سال گذشته نشان داد اگر فیلم مناسب اکران شود و مردم از سلامت خود اطمینان داشته باشند قطعاً سینما را فراموش نخواهند کرد.

وی افزود: معتقدم در دولت فعلی دغدغه جدی برای فرهنگ و هنر وجود ندارد و اگر خودمان برای سینما تلاش نکنیم هیچکس احوالی از ما نمی‌پرسد. البته عدم حمایت صداوسیما در تبلیغات نیز واقعاً تأثیر و نقش مهمی دارد. به طوری که در صورت بازگشایی سینماها، خیلی از مردم از این اتفاق بی خبر می‌مانند.

کنجوری عنوان کرد: از نوروز ۱۴۰۰ قریب به یک ماه هست که سینما تعطیل شده اما متأسفانه از سوی دولت و حتی مسئولان استانی حمایتی از سینماها نشده است. هیچ‌یک از مسئولان نهادهای فرهنگی خبری از سینما نمی‌گیرند. سینما و به طور کلی مقوله هنر برای مسئولان اهمیتی ندارد، با آن خداحافظی کرده‌اند و البته هیچکس به فکر پرسنل سینماها هم نیست.

کنجوری به دوران پساکرونا اشاره و مطرح کرد: امروزه حال مردم ما اصلاً خوب نیست، روحیه مردم به دلیل این بیماری ضعیف شده و مشکلات اقتصادی نیز بر آن دامن زده است، پس از بازگشایی در واقع سینما می‌تواند قدرت و کارایی بسیاری برای ریکاوری روحی و روانی مردم به حالت عادی داشته باشد. بیماری کرونا شرایط زندگی را بسیار سخت کرده اما مردم ما نیاز دارند که به صورت اجتماعی در جاهای مختلف گرد هم بیایند که سینماها از امن‌ترین این اماکن هستند.

وی در پایان گفت: چندماهی نیاز داریم تا سینماها را دوباره احیا کنیم و اکنون باید به روزهایی فکر کنیم که می‌خواهیم مردم را دوباره جذب سینما و برای آنها یک فضای خوب ایجاد کنیم. در حال حاضر تنها امید ما علاوه بر واکسیناسیون جامعه، همچنان ارائه یک فیلم جدید و مناسب است تا دوباره رونق به چرخه سینما بازگردد و پس از بازگشایی بتوانیم از این بحران خارج شویم. با تمام نامهربانی‌ها و مشکلات امیدمان را همچنان از دست نداده‌ایم و اگر اوضاع کرونا در کشور مطلوب شود، شاید بتوانیم یک اکران مناسب در عید فطر امسال داشته باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *