23:20

مسعود ده‌نمکی معتقد است سریال «معراجی‌ها» تاثیر عمیقی روی جوانان گذاشت و به شبهات نسل جوان پاسخ داد.
به گزارش فارس، مسعود ده‌نمکی نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با برنامه «مرد میدان» با اشاره به اینکه خوشحال است که در سالگرد عملیات کربلای ۴ خدا توفیق داد فیلم و سریال «معراجی‌ها» را با نیم‌نگاهی به قصه غواصان و شهادت مظلومانه آنان ساخته شد و تاثیر خود را گذاشت، گفت: کمتر کاری درباره غواصان و این عملیات ساخته شده است.
وی ادامه داد: این سریال در زمانی پخش شد که چند ماه پس از آن پیکر شهدای غواص کشف شد، بسیار روی مخاطب تاثیر گذاشت و مردم با آن همذات‌پنداری کردند.
کارگردان «معراجی‌ها» درباره ایده این سریال مطرح کرد: این پروژه درباره دفن شهدای گمنام در دانشگاه بود و بر اساس القائات دشمنان و ناآگاهان برخوردی با مساله دفن پیکر شد که همین موضوع را دست مایه ساخت «معراجی‌ها» قرار دادم که تا به شبهات نسل جدید از جمله اینکه چرا این افراد قهرمانان ملی و دینی ما هستند و دنیا با قهرمانانش چگونه برخورد می‌کند، پاسخ بدهم.
ده‌نمکی ادامه داد: سریال بر اساس این ایده نوشته شد و تاثیر عمیقی روی جوانان گذاشت همچنین به شبهات پاسخ داد.
وی با بیان اینکه نسل امروز اگر کتاب‌هایی که در زمینه هشت سال دفاع مقدس نوشته شده است، بخوانند به این مساله پی می‌برند که چه کارهایی می‌شد در آن زمان انجام داد، گفت: در آن زمان همه بسترها فراهم نبود من اعتقادم این است که ۸ سال جنگ ما، جنگ گسترده‌ای بود که همچنان در جنبه‌های مختلف ادامه دارد.
این فیلمساز افزود: جنگی که تمام نشدنی است، جنگ فقر و زنا است که اقتضائاتی دارد و به الزامات آن باید پرداخته شود.
ده‌نمکی در پایان خاطرنشان کرد: گول حرف‌های شبه روشنفکری را نخورید که برخی عملیات‌ها را از هم جدا می‌کنند چرا عملیات‌ها فرقی باهم نمی‌کرد و همه جزو جهاد است.
«مرد میدان» تا ۳۰ دی ماه هر روز ساعت ۱۵ روی آنتن رادیو مقاومت می‌رود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *