18:01

فیلم سینمایی «اینان» به کارگردانی رهبر قنبری همچنان در مرجله فیلمبرداری‌ست.
به گزارش رسیده، «اینان» به کارگردانی رهبر قنبری و تهیه کنندگی علی برادری در حال حاضر در پایان فیلمبرداری قرار دارد و قسمت‌هایی از این فیلم در منطقه واریان کرج فیلمبرداری خواهد شد.
علی برادری تهیه کننده «اینان» دانش آموخته رشته فیلمسازی و بازیگر است. او که پیش از این به عنوان جانشین تولید در چند فیلم سینمایی فعالیت داشته در گفت‌وگویی از نخستین پروژه سینمایی‌اش به عنوان تهیه‌کننده می‌گوید:

***

از حال و هوای فیلم بگویید…
این فیلم با نگاهی باورمندانه نسبت به موضوعات ایمانی مردم، تحلیلی تمام جانبه و شورانگیز از شرایط اجتماعی، فرهنگی و به طور کلی هویتی مردمان جامعه اکنون ما دارد.

چگونه به آشنایی با قنبری رسیدید؟
بر اساس شناختی که ۱۷ سال پیش در نوجوانی از طریق پدرم به ایشان پیدا کردم و چون خود در رشته سینما تحصیل کردم، تصورم این بود که در ورود به سینما به عنوان تهیه‌کننده می‌توانیم در کنار هم راه خوبی را پیش گیریم.

شرایط کرونا چگونه گذشت؟
بسیار سخت! کنترل ویژه و نظارت کامل بهداشتی و درمانی که طی دو نوبت کلیه عوامل فیلم تست شده و با بروز اولین خطر که یک نفر مشکوک بود با زحمتی اندک ضمن پاسداری از حرمت ایشان مجبور به تغییر بازیگر شدیم.

لوکیشن‌های فیلم در کدام شهرها بود؟
یک لوکیشن اصلی و ۶ لوکیشن پراکنده در مشهد و واریان کرج داشتیم.

تولید در شهرستان‌ها چگونه است؟
نیروهای شهرستان ها متنوع هستند ، در میان آنها افراد حرفه ای و نیمه حرفه ای آمیخته هستند و لذا برای یکدست شدن گروه در هفته اول کار با معضلاتی مواجه بودیم ولی از آن پس به تدریج گروه به هماهنگی کامل و یک دلی رسیده و با اشتیاق و شور فراوان کار را به سرانجام رساندیم

آیا سازمان‌ها و نهادهای دولتی در این پروژه همکاری داشتند؟
با اینکه موضوع فیلم فرهنگی، هویتی و دینی بود اما متاسفانه هیچ گونه کمک و حمایت دولتی شکل نگرفت.

انتخاب عوامل و بازیگران چگونه شکل گرفت؟
در دو نوبت تست در پیش تولید تهران به مدت یک ماه و پیش تولید در خراسان ۱۵ روز توانستیم از میان بالغ بر ۵۰۰ نفر داوطلب به انتخاب کلیه بازیگران که ۳۳ نفر میباشد نائل آییم و خدا را شاکریم که توانسته ایم بازیگران حرفه ای کمتر شناخته شده ای را به سینمای ایران معرفی نماییم

فیلم های رهبر قنبری عمدتا خاص هستند، چه برنامه‌ای برای اکران «اینان» دارید؟
فیلم‌های قنبری برای مخاطی امروزی سینما در رده فیلم‌های عامه پسند قرار نمی‌گیرد چرا که سینمای هویت‌مندی است و ریشه در نوع تفکر خود ایشان دارد.
بنده به عنوان تهیه کننده رسالت خود می‌دانم که این گونه فیلم‌ها که نبودشان خلا بزرگی در سینمای ایران محسوب می‌شود تولیدکنم تا همان مخاطب اقلیت هم بهره‌مند شود.

برای اکران جهانی چه فکری دارید؟
از توانمندی‌ها و ارتباطات خود و خود قنبری و همچنین ارتباط خوب با یک پخش خارجی تلاش خود را جهت پخش جهانی خواهیم داشت

آیا موضوع فیلم، فراملیتی است یا محلی قومی؟
به نطرم باید تاکید کنم که موضوع «اینان» بومی فراملیتی است.

بودجه فیلم را چگونه تامین کردید؟
بودجه فیلم به صورت شخصی و مشارکت برخی از دوستان تامین شد.

در «اینان» بازی هم کرده‌اید دلیلش چه بود؟
در این فیلم به دلیل درگیر شدن به عنوان تهیه‌کننده، خودم میلی برای بازی کردن نداشتم ولی کارگردان فیلم در میانه پیش‌تولید، برخی بازی‌های من در گذشته را دید و مصرانه پیشنهاد داد و اصرار کرد.

تجربه تهیه کنندگی چگونه بود؟
پدر من سابقه طولانی در عرصه تهیه داشت. خودم هم شخصا از ۱۸ سالگی در تولید و تهیه حضور داشتم ضمن اینکه دورادور به طور مستقل روش‌های تهیه را زیرنظر گرفته و با موضوعات آکادمیک آمیخته بودم و به این ترتیب این توانمندی را در خود احساس می‌کردم و شخصاً پا پیش گذاشتم

فیلمبرداری تا چه زمانی طول می‌کشد؟
یک هفته به پایان کار زمان باقیست ، در حال حاضر تدوین فیلم را هم شروع کرده‌ایم.

آیا «اینان» را به جشنواره فجر می‌دهید؟
قطعا. به عنوان وظیفه ملی فیلم را به فجر پیشنهاد خواهیم داد…

عوامل فیلم عبارتند:
کارگردان: رهبر قنبری، مدیر فیلمبرداری: داوود رحمانی، صدابردار: محسن طیبی، طراح چهره‌پردازی: محمد قلی‌نژاد، طراح صحنه و لباس: میثم نویریان، دستیار یک کارگردان و برنامه‌ریز: امیر رحمت حیدری، بازیگردان: عباس عمرانی، منشی صحنه: مهتاب رضوی، عکاس: علی سیدی، مدیر تولید: سعید سرابی، مجری طرح: ناصر روئین تن، پشتیبانی تولید: علیرضا خسروی، تهیه‌کننده: علی برادری
بازیگران : علی برادری، الهه جعفری، مرتضی قراغانی، صبا سهیلی، سپیده آرمان، احمد ریحانه ، زهره مرادی، علیرضا ضیا چمنی، برات ربانی، محمد جعفرزاده، بهنام ربانی، شاپور ترکمن سرابی، کبری شمس، صدیقه چک، الهه پژوهی، محسن کریمی، آرنیکا و سیاوش روئین ‌تن، علی عسگرزاده.
تهیه کننده: علی برادری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *