10:24

بانی‌فیلم: داستان نمایش فیلم «برادران لیلا» در جشنواره کن و حاشیه‌هایی که بازیگر فیلم در کنار همسرش به وجود اورد و واکنش سلبی سازمان سینمایی و مسایل دیگری که دامنگیر این فیلم شد، با نمایش نسخه قاچاق این فیلم،‌شکل متفاوتی پیدا کرد!
نخستین واکنش رسمی به قاچاق «برادران لیلا» را روح‌الله سهرابی نشان داد و تلویحی گفت که سردرآوردن این فیلم در اینترنت و قاچاق شدنش با اطلاع سازندگانش بوده است.
استدلال این مدیر سازمان سینمایی از آنجایی مهم است که اصولا وزارت ارشاد هیچ رغبتی برای نمایش این فیلم نداشته و با موضع‌گیری‌های رسمی، درصدد جلوگیری از اکران «برادران لیلا» بوده است.
واکنش‌های سازندگان «برادران لیلا» اما منجصر به یادداشت ‏سعید روستایی، کارگردان فیلم بود که در واکنش به ادعای مدیرکل نظارت سازمان سینمایی نوشت: عجیب است! ارشاد دست پیش میگیرد پس نیفتد.
سعید روستایی در ادامه یادداشت خود نوشته: «ما مدت هاست حرفهای زیادی داریم و به درخواست ارشاد سکوت کرده ایم و خدا رو شکر شما شاهد عملکردشان و نتیجه عملکردشان هستید.»
روستایی در ادامه ضمن اعلام این مورد که… «از دست ماهم کارهای زیادی بر می‌آید که تا کنون بازهم به درخواست ارشاد کاری نکرده‌ایم.» نوشت: «اینگونه پیش برود هم می‌گوییم و هم انجام می‌دهیم هرچند که عاقبت درگیری با ارشاد (که دائم می‌گوید از دست ما خارج است) درگیری با ارگانهای زیادی است که البته از صدقه سر همین ارشاد پای ما به تک تک آنها کشیده شده فقط مانده زندان.»
نکته جالب توجه در مورد «برادران لیلا» اینکه برخلاف درخواست‌های سازمان سینمایی پیش از نمایش نسخه قاچاق آن در فضای مجازی، ممانعت سازندگانش از اکران بدون مجوز ارشاد در کشورهای دیگر بود.
این دستور سازمان سینمایی در حالی به سازندگان فیلم ابلاغ شد که فیلم پس از اکران در تعدادی از سینماهای فرانسه، نمایش خود را در برخی دیگر از کشورها آغاز کرده بود!
به نظر می‌رسد در دعوای میان سازندگان «برادران لیلا» با وزارت ارشاد، «سُنبه» سازمان سینمایی چندان «پر زور» نیست. این را می‌توان از این جمله سعید روستایی هم که در یادداشت‌اش نوشته متوجه شد!… «از دست ماهم کارهای زیادی بر می‌آید که تا کنون بازهم به درخواست ارشاد کاری نکرده‌ایم.»…؟!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *