0:12

رقابت «دست خدا» پائولو سورنتینو
با «قهرمان» اصغر فرهادی برای کسب اسکار تاریخی خواهد شد

بانی‌فیلم: رقیب مهم و بااهمیتی برای فیلم‌های حاضر در بخش فیلم‌های بین‌المللی از ایتالیا در می‌آید.
به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم از فرانسه، بسیاری از منتقدانی که آخرین ساخته پائولو سورنتینو را دیده‌اند، معتقدند این فیلم ایتالیایی، اسب خود را برای به دست آوردن اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان زین کرده است.
امروز ارگان رسمی سینمای ایتالیا اعلام کرد که فیلم «دست خدا» ساخته پائولو سورنتینو به عنوان نماینده این کشور راهی آکادمی اسکار خواهد شد.
فیلم «دست خدا» یکی از بزرگ‌ترین شانس‌ها و رقیب جدی برای سایر مدعیان اسکار خواهد بود.
این فیلم که امسال در بخش مسابقه جشنواره ونیز حضور داشت، در این فستیوال ایتالیایی درخشید و توانست جایزه دوم ونیز را (جایزه بزرگ ویژه داوران) به دست آورد.
منتقدان ایتالیایی در طول جشنواره ونیز بالاترین امتیاز را به «دست خدا» دادند.
سورنتینو پیش از این با فیلم «زیبایی بزرگ» جایزه اسکار را برای ایتالیا به ارمغان آورده بود.
کمیته انتخاب فیلم‌ها در موسسه سینمای رسمی ایتالیایی که معادل مرکز ملی سینمای فرانسه است، در انتخاب اولیه از میان ۱۸ فیلم از جمله «سه طبقه» ساخته نانی مورتی -که در بخش مسابقه کن حضور داشت- و همینطور فیلم‌های جوزپه تورنتاتوره و پوپی اوانتی، و ساخته‌های دیگر‌ کارگردانان مهم ایتالیا، فیلم «دست خدا» را انتخاب کرد.
وارد شدن «دست خدا» به لیست فیلم‌های کاندیدای اسکار ۲۰۲۲، هیجان زیادی در میان اهالی سینما ایجاد کرده است. این فیلم محصول شرکت نتفلیکس ‌می‌تواند شانس بالایی برای موفقیت در اسکار داشته باشد.
گفتنی‌ست فیلم «قهرمان» آخرین ساخته اصغر فرهادی نیز به جز نماندگی سینمای ایران در بخش اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان در سه رشته دیگر در اسکار۲۰۲۱ کاندیدا شده است.
رقابت «دست خدا» پائولو سورنتینو با «قهرمان» اصغر فرهادی برای کسب اسکار تاریخی خواهد شد. اگر سورنتینو اسکار را ببرد دومین جایزه آکادمی را به ایتالیا خواهد برد و چنانچه فرهادی در این رقابت به برتری برسد، سومین جایزه اسکار را به ویترین سینمای ایران خواهد افزود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *