11:52

نسخه دست‌نویس یکی از اشعار «رابرت فراست»، از شعرای معروف قرن بیستم آمریکا، در یک حراجی در این کشور چکش می‌خورد.

به گزارش ایرنا به نقل از لیترالی هاب، کتابفروشی معروف لاین هارت اتوگرفز (Lion Heart Autographs) در نیویورک، نسخه دست‌نویس شعر توقف در جنگل در یک غروب برفی (Stopping by Woods on a Snowy Evening) از رابرت فراست شاعر پرآوازه آمریکایی را با دست‌خط خود شاعر به حراج می‌گذارد. این دست‌نوشته به دهه ۴۰ یا ۵۰ میلادی تعلق دارد، چند دهه پس از آن که این شعر سروده شد.

اگرچه این نسخه دست‌نویس نسخه اصلی شعر نیست، همچنان نایاب و ارزشمند است. دیوید لوئن‌هرز رئیس کتابفروشی لاین هارت اتوگرفز می‌گوید تاکنون تنها یک یا دو نسخه خوانا از این شعر فراست را به چشم دیده است.

این شعر دست‌نویس ابتدا قرار بود با رقم تخمینی ۸ تا ۱۰ هزار دلار به فروش گذاشته شود اما پنج روز مانده به حراج رسمی، تاکنون ۱۴ پیشنهاد برای آن ثبت شده که قیمت این دست نوشته را تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ هزار دلار بالا برده‌ است و البته هنوز هم امکان بالا رفتن قیمت نهایی وجود دارد.

شعر توقف در جنگل در یک غروب برفی در سال ۱۹۲۳ میلادی در دیوان شعر نیوهمپشایر از فراست به چاپ رسید؛ تاکنون در چند فیلم هالیوودی به این شعر اشاره شده و الیوت دل بورگو، آهنگساز آمریکایی، برای آن یک قطعه آهنگ ساخته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *