10:56

شب رضا منصوری از سلسله نشست‌های شب‌های بخارا، دوشنبه 20 تیر 1401 برگزار می‌شود.
به گزارش رسیده، شب رضا منصوری از سلسله نشست‌های شب‌های بخارا، دوشنبه 20 تیر 1401 در مجموعه‌ی فرهنگان فرشته برگزار می‌شود.
رضا منصوری فیزیکدان‌، کیهان‌شناس، استاد بازنشسته‌ دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف و معاون اسبق پژوهشی وزارت علوم است که سال‌هاست در زمینه گرانش، نسبیت عام و کیهان‌شناسی پژوهش می‌کند.
در این مراسم، دکتر حسام‌الدین ارفعی استاد فیزیک دانشگاه صنعتی شریف، دکتر هادی خانیکی استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر سید یحیی طباطبایی استاد فلسفه‌ی دانشگاه علامه طباطبایی و علی دهباشی مدیر مجله بخارا سخنرانی کرده و جدیدترین اثر رضا منصوری با نام «ایرانِ من» که در هشت جلد توسط نشر دیبایه منتشر شده، رونمایی می‌شود.
دوره نخست این مجموعه کتاب با نام‌های ایران ۱۴۲۷، واژه‌گزینی در ایران و جهان و چهارسال در وزارت عتف، بیان تصور منصوری از ایران گذشته و آینده، نقش زبان فارسی در توسعه ایران و تجربه اجرایی در زمینه علم و پیچیدگی اجرای ایده‌های توسعه‌ای آن در عالی‌ترین سطح‌ در ایران است.
سه عنوانِ دیگرِ این مجموعه با نام‌های معماریِ علم، سندرم دوره نقل (در دو جلد) و مبانی علم و طراحی مفهومی دانشگاه در ایران و مبانی تفکر در علوم فیزیکی نتیجه تأملات نویسنده در این دوره است.
به اعتقادِ خود نویسنده، همه گزاره‌هایی که در این کتاب‌ها نوشته شده زمانی به‌خوبی درک می‌شود که خواننده از مبانی تفکر در علوم مدرن و به‌ویژه علوم فیزیکی مطلع باشد.
این مراسم روز دوشنبه 20 تیر 1400 ساعت 6 عصر در مجموعه‌ی فرهنگان فرشته به نشانی خیابان فرشته(فیاضی)، شرق به غرب، بعد از چناران پلاک 50 برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *