11:27

پس از نتفلیکس، آمازون نیز اعلام کرد با گلدن گلوب همکاری نمی‌کند و حالا یکی از مهم‌ترین جوایز سینمایی هالیوود با مشکلات جدی روبرو شده است.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، اخیراً نتفلیکس اعلام کرد تا زمانی که تغییرات معناداری توسط انجمن رسانه‌های خارجی هالیوود (HFPA) که مسئول برگزاری جوایز گلدن گلوب است، اعمال نشود هر گونه فعالیت مشترک با این سازمان را متوقف خواهد کرد.

این در حالی است که نتفلیکس در هفتاد و هشتمین مراسم گلدن گلوب که در فوریه برگزار شد بیشترین تعداد نامزدی (۴۲) و بیشترین پیروزی (۱۰) را نسبت به تمام استودیوها و شبکه‌ها دیگر داشت.

حالا آمازون هم همین موضع را اتخاذ کرده و گفته اگر جامعه آماری و قوانین اخلاقی این سازمان تغییر نکند با آن ارتباطی نخواهد داشت.

این ماجرا از زمانی آغاز شد که لس آنجلس تایمز گزارش داد در حال حاضر حتی یک عضو سیاهپوست هم در میان ۸۶ عضو انجمن رسانه‌های خارجی هالیوود وجود ندارد.

هنوز مشخص نیست این اختلاف عظیم بین نهاد برگزارکننده یکی از مهم‌ترین جوایز هالیوود و تعدادی از مهم‌ترین نام‌های این عرصه چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

اعضای انجمن رسانه‌های خارجی هالیوود دوشنبه اصلاحاتی را اعمال کردند که تحت حمایت شرکای پخش تلویزیونی این سازمان از جمله ان‌بی‌سی هم بود. با این حال سازمان تایمز آپ و مجموعه‌ای از شرکت‌های روابط عمومی گفتند این اصلاحات کافی نیستند و فعلاً بایکوت این انجمن توسط آنها ادامه خواهد داشت. بعد ان‌بی‌سی بیانیه دیگری داد و گفت باور دارد تغییراتی که اعمال شده به معنای اصلاحات معنادار است که می‌تواند سازمانی کامل‌تر بسازد.

اما اگر استودیوها و استعدادهایی که تحت نمایندگی آنها قرار دارند، تصمیم بگیرند در مراسم گلدن گلوب شرکت نکنند، دیگر مراسمی وجود نخواهد داشت که ان‌بی‌سی بتواند پخش کند.

علی سار رییس انجمن رسانه‌های خارجی هالیوود شب پیش نامه‌ای را به اشتراک گذاشت که در آن به نگرانی‌های مطرح شده توسط تد ساراندوس مدیر ارشد محتوا و مدیر عامل نت‌فلیکس پاسخ داده است.

او گفت؛ به رابطه انجمن با نتفلیکس اهمیت می‌دهد و بعد از شنیدن نگرانی‌های نت‌فلیکس در حال رسیدگی به آنها بوده است.

سار یادآور شد: می‌توانیم به شما اطمینان بدهیم که برنامه ما نمایانگر نظرات حامیان و منتقدان‌مان است و حقیقتاً باور داریم باعث اصلاحات معنادار و شمول درون انجمن خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *