20:18

بانی‌فیلم: ژان پل بلموندو هنرپیشه فرانسوی با صورتی خشن که در مجموعه‌ای از فیلم‌های هنری و تجاری بازی کرده بود امروز در ۸۸ سالگی درگذشت.
از ویژگی‌های بازی ژان پل بلموندو توانایی فیزیکی‌ و بینی شکسته‌اش در ارایه نقش‌های اکشن بود. او در کنار بازی در فیلم‌هایی هنری از «از نفس افتاده» تا فیلم کم ارزشی مانند «حرفه‌ای» همان شخصیت شوخ و شنگی را به نمایش گذاشت که از ویژگی‌های بازی‌اش بود.
بلموندو به همراه دیگر هنرپیشه هم‌نسلش آلن دلون به عنوان نمادهایی از هنرپیشگان دهه شصت میلادی فرانسه شناخته می‌شوند.
سایت یورونیوز در باره او نوشت: ژان پل بلموند، چهره برجسته سینمای فرانسه و بازیگر «موج نو» امروز دوشنبه ششم سپتامبر در سن ۸۸ سالگی درگذشت.
وکیل ژان پل بلموندو در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه مرگ این ستاره سینما و هنرپیشه برجسته فرانسوی را تایید کرد.
بلموندو که برای اولین بار به عنوان بخشی از جنبش سینمای موج نو فرانسه با فیلم‌هایی مانند «از نفس افتاده» ساخته ژان لوک گدار به شهرت رسید، با بازی در ۸۰ فیلم در نقش‌های مختلف، از جمله کمدی و هیجان انگیز به چهره‌ای مطرح در سینِما تبدیل شد.
بلموندو در برابر دوربین کارگردان‌های بزرگ دیگری مانند کلود للوش، ویتوریو دسیکا، هنری ورنویل، فیلیپ دو بروکا و فرانسوا تروفو هم بازی کرده است.
«ازنفس‌افتاده»، «آن مرد از ریو»، «ترس بر فراز شهر»، «طغیانگر»، «آلپاگور»، «دستبرد»، «حرفه‌ای»، «تک‌تاز»، «کلاه»، «دزد پاریسی» و «مغز» از فیام‌هایی‌ست که ژان پل بلموندو در طی پنجاه سال فعالیت‌اش از ۱۹۵۸ تا ۲۰۰۸ در آنها بازی کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *