14:52

بانی‌فیلم: روح الله مفیدی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون که نقش‌های متعدد و متنوعی را در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی ایفا کرد امروز جمعه ۲۴ تیر ماه درگذشت.
مرحوم روح الله مفیدی بیشتر نقش‌هایش را در کسوت مردان دین‌دار و متعبد، شخصیت‌هایی را به تصویر درآورد که نمونه‌های متنوع آنها را در فیلم‌ها. سریال‌های پس از انقلاب شاهد بودیم؛ از حاج ابوالقاسم واعظ سریال «دایی‌جان ناپلئون» ناصر تقوایی تا دایی مذهبی سریال «خانه‌ به دوش» (مراد برقی) پرویز کاردان.
او لهجه یزدی‌اش را همچنان در ارایه شخصیت‌های مختلف همچنان حفظ می‌کرد به شکلی که در ایفای نقش‌ها به او کمک می‌کرد.
این بازیگر پشت دوربین هم از فعالان حوزه گریم و چهره‌پردازی بود.
او صبح امروز جمعه ۲۴ تیر ماه در منزل خود درگذشت.
مجید هاشمی خواهرزاده زنده یاد روح‌الله مفیدی در گفت‌وگو با مهر، ضمن تایید این خبر گفت: زنده یاد مفیدی طی چند سال اخیر درگیر بیماری سرطان بود و صبح امروز جمعه ۲۴ تیرماه به دلیل ابتلا به سرطان و کهولت سن در منزل خود درگذشت.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه متولد یزد بود، به خواسته خود این هنرمند پیکرش روز یکشنبه ۲۶ تیرماه ساعت ۹ صبح در قطعه نام آوران یزد به خاک سپرده می‌شود.
روح الله مفیدی در سال ۱۳۰۸ در شهر یزد به دنیا آمده و در پروژه‌های مختلف تلویزیونی و سینمایی از جمله «دایی جان ناپلئون»، «گل پامچال»، «آب پریا»، «یک حبه قند»، «یک مرد و یک خرس» و … حضور داشته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *