17:06

محمود مختاری، تهیه‌کننده پیشکسوت رادیو که سابقه‌ی نیم قرن فعالیت در صدا را داشته است، پس از تحمل دوره‌ای بیماری، شامگاه شنبه (۲۵ دی ماه) درگذشت.
به گزارش ایسنا، محمود مختاری ـ تهیه‌کننده برنامه‌های «کوچه باغ موسیقی»، «دلنوازان»، «قول و غزل» و «جهان سیاست» بود که ۴۴ سال با شبکه‌های رادیویی و خصوصا رادیو ایران همکاری داشت.
محمود مختاری سال‌ها در اداره کل نمایش و پس از آن در گروه اجتماعی شبکه سراسری، برنامه‌ها تهیه می‌کرد که حاصل این سال‌ها کسب ۶ مقام برترین تهیه‌کننده از رادیو بوده است.
در همین ارتباط سه تن از اهالی رادیو که در طول این این سال‌ها با این تهیه‌کننده همکاری داشتند از ویژگی های کار حرفه‌ای او سخن گفتند.
حوریه صداقتی ـ از گویندگان پیشکسوت رادیو ایران و گوینده برنامه «دلنوازان» ـ با تایید خبر درگذشت محمود مختاری و تسلیت به خانواده وی، در توضیحاتی درباره‌ی اتفاق تلخ درگذشت این تهیه‌کننده به ایسنا گفت: محمود مختاری یادگاری (فرزندش) را در رادیو به جا گذاشت. رادیو هنرمندی بی نظیر و بی بدیل را از دست داد. تهیه‌کننده‌ای کاربلد و خبره که همیشه دست پر در استودیو حضور داشت.
صداقتی که از سال‌ها همکاری با مرحوم مختاری خاطرات خوش و آموزنده‌ای داشت، این چنین گفت: هرگز به خاطر ندارم در این سال ها مرحوم مختاری غیبت کسی را کرده باشد.
همچنین علیرضا غوغایی ـ مدیر پخش و نظارت رادیو گفت‌وگو ـ که در سال های ۷۹ دستیار مرحوم مختاری در برنامه «کوچه باغ موسیقی» بود، ضمن ابراز تاسف از درگذشت این تهیه کننده، گفت: هزار شیوه‌ی نابلد، هزار نکته ی ندانسته، هزار مفهوم بی‌تکرار همه روایت همان لبخندی بود که روزاول بر چهره نشاندی و به من آموختی چگونه دراین مسیرقدم بردارم.
وی در انتها خطاب به مرحوم مختاری گفت: امروز هر جا که ایستاده ام از شکوه قامت توست، رفتی ای هماهنگ با تمام نواها و صداها اما درقلب اهالی رادیو می درخشی.
احمد الهی قلی ـ مدیر گروه سیاسی رادیو ایران ـ هم که سال ها با مرحوم مختاری برنامه «جهان سیاست» را داشت، از خاطراتش با این تهیه کننده گفت.
الهی قلی یادآور شد: اولین ویژگی که در نخستین برخوردم با ایشان توجه من را به خودش جلب کرد، خوشرویی و خوش اخلاقی ایشان بود. با توجه به این که در سال هایی که با ایشان همکاری می کردم، سردبیری رادیو از تهیه‌کنندگی جدا بود، اما ایشان می‌گفت سر دبیر برنامه هم باید کار تهیه کنندگی را بداند تا برنامه کیفیت بهتر داشته باشد. ایشان از تهیه‌کنندگانی بود که هر چه بلد بود، در اختیار همکاران سردبیر قرار می‌داد و معتقد بود در کنار کلاس‌های آموزش تهیه‌کنندگی، فرد باید به صورت تجربی هم کارها را یاد بگیرد.
الهی قلی درباره‌ی ویژگی کار حرفه‌ای این تهیه‌کننده فقید، یادآور شد: در برنامه‌های تولیدی به افراد تازه‌کار اجازه آزمون و خطا می‌داد و می‌گفت، شما برنامه را تولید کنید و بعد با صبر و حوصله اشکالات برنامه را با افراد مطرح می کرد، متواضع و خوش اخلاق بود، به شدت اهل مطالعه و با سواد بود و این سواد و آگاهی در کلام او تبلور داشت؛ به گونه‌ای که ادب کلام و دقت در واژگان فارسی را همیشه رعایت می‌کرد. در برنامه های «جهان سیاست»، «رویدادهای هفته»، «دولت آفتاب» (بررسی اندیشه های سیاسی حضرت علی(ع)) و ویژه برنامه‌های مناسبتی نظیر ویژه‌های راهپیمایی روز ۲۲بهمن، روز قدس و انتخابات مختلف افتخار شاگردی ایشان را داشتم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *